• یکشنبه 13 آذر 1401
  • الأحَد 10 جمادی الاول 1444
  • 2022 Dec 04

مناسب‌سازی شهر روی دورتند

در پانزدهمین شنبه امید و افتخار، پروژه‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران شامل 2 بوستان در مناطق 10 و 17 و همچنین 200کیلومتر معبر مناسب‌سازی‌ شده در مناطق 2، 5 و 13 با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از معلولان به بهره‌برداری رسید.
همشهری رویکردهای متناقض مدعیان آزادی و دمکراسی درجریان حوادث اخیر را بررسی می‌کند

دیکتاتورهای مجازی

اعمال «دیکتاتوری مجازی» ازسوی ویرانی‌طلبان یکی از نمودهای برجسته در تحولات اخیر بوده‌است؛ رویکردی که در تناقض آشکار با شعار «زن‌، زندگی، آزادی» هرگونه صدای مخالف را برنمی‌تابد و می‌کوشد با ایجاد فضای رعب و وحشت، نظرات مخالف و منتقد را خاموش کند.

معجزۀ مظلومیت

1-داستان مبارزه موسی ع و فرعونیان، داستانی پربسامد در کتاب هدایت ماست. شاید سرّ این همه تکرار وجود خطرات مشابه در مسیر هدایت بشر باشد از این‌رو می‌توان برای اکنون و زمانه حاضر هم از این ماجرا درس‌ها گرفت. د

دغدغه‌ای برای اهل فرهنگ و هنر در روزگار معاصر

فرهنگ و هنر در بستر تاریخی خود و در بازه زمانی چند دهه اخیر دستخوش تغییرات و تحولات گسترده‌ای شده است که آن را با حوزه‌های اقتصاد و رسانه و عنصر مهمی مانند ارتباطات گره زده است‌.

بیش‌ از ۲۰۰نفر در اغتشاشات جان خود را از دست دادند

شورای امنیت کشور با صدور بیانیه‌ای، نسبت به رخدادهای اخیر توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: بیش ‌از ۲۰۰نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیامک 30ساله شد؛ بازنشسته نشد

روز گذشته _سوم دسامبر_ سالروز اختراع «پیامک» بود. درست 30سال پیش_1992میلادی_، این سرویس نوشتاری مخابراتی تحولی در بستر انتقال اطلاعات ایجاد کرد که همچنان با وجود ظهور پلتفرم‌های پیام‌رسان طی سال‌های گذشته، زنده است.
همشهری از چالش آینده اقتصاد ایران پرده برداری می‌کند

جغرافیای مصرف آب در کشاورزی

خودکفایی کشاورزی یا صیانت از منابع آبی؛ دولت و مجلس کدام راهبرد را برای ارتقای بهره‌وری مصرف آب کشاورزی انتخاب می‌کنند؟

۶۰درصد جمعیت ایران، اضافه‌وزن دارند، یعنی بالغ بر 50میلیون نفر

تهران را سراسر «گُل» گرفته است

ماجرای 2توله یوزپلنگ آسیایی و چوپان

لوایح در ترافیک بهارستان