• سه شنبه 29 شهریور 1401
  • الثُّلاثَاء 23 صفر 1444
  • 2022 Sep 20

صدای ملت ایران در آمریکا

امیرعبداللهیان و علی باقری، رئیس‌جمهور را در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل همراهی می‌کنند
رئیس دولت سیزدهم صبح دیروز برای نخستین‌بار عازم اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شد. سیدابراهیم رئیسی سال گذشته سخنرانی خود را به‌صورت ضبط‌شده در این اجلاس ارائه کرده بود.

برخورد بدون اغماض با شایعه‌سازان

خبری تلخ، دل بسیاری از مردم را تاریک و اندوهگین کرد. دختری 22ساله به نام مهسا،ژینا امینی که برای گذران چند روز از تعطیلات خود به تهران سفر کرده بود، از سوی مأموران گشت ارشاد بازداشت شده و ساعتی بعد از آن در مرکز پلیس امنیت اخلاقی تهران جان باخته است.

اسم رمز

ماجرا حجاب نیست. اساسا مسئله حجاب اولویت چندم کشور ما هم نیست. مسئله گشت‌ارشاد هم نیست. نحوه برخورد گشت‌ارشاد خوب یا بد، مسئله ثانوی است.

اعداد گویا از کمبود معلم در ایران

مسئله کمبود نیروی انسانی معلم همواره از اصلی‌ترین مسائل نظام آموزش و پرورش است. به‌ویژه اینکه با افزایش جمعیت بازنشستگان در دهه۹۰، این مسئله در سال‌های اخیر به وضعیت بحرانی هم رسیده است.

اصلاح روشنایی معابر شهری کلید خورد

وزارت نیرو با هدف کنترل و مدیریت تقاضای برق، اصلاح سیستم روشنایی معابر شهری را با تعویض 11میلیون چراغ روشنایی سطح شهر‌های کشور کلید زده است.

«جنگ جهانی سوم»، نماینده ایران در اسکار

کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار از بین 5 نامزد نهایی، فیلم «جنگ جهانی سوم» را به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

ناگفته‌هایی از پسماند ایران وجهان

حفظ قرآن، ‌قاتلی را از قصاص نجات داد