10
سه شنبه 29 شهریور 1401
شماره 8596
سیاست2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روایت‌سازی وارونه در ماجرای فوت مهسا امینی

یادداشت
اگرچه فوت حتی یک نفر برای هر انسانی دردآور است، اما در ماجرایی مانند فوت مهسا امینی و وقایع مشابه همچون پرونده نوید افکاری، ستار بهشتی و...، آنچه بیش‌از هر چیزی جلب‌توجه می‌کند، گردهمایی و اتفاق‌نظر عده‌ای خاص پیرامون آن قضیه، پیش ‌از روشن شدن ابعاد و زوایای آن است.
یادداشت
این روزها خیلی‌ها فوت مهسا امینی را بهانه کرده و به نظام جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی و اصل امر به معروف و نهی از منکر و حجاب شرعی حمله می‌کنند؛ حمله «ناکسان» تعجب ندارد که آنها کارشان این است اما تعرض «کسان» انسان را می‌آزرد.

برخورد بدون اغماض با شایعه‌سازان

قوه قضائیه با انتشاردهندگان شایعه و دروغ برخورد عبرت‌آموز خواهد داشت
خبری تلخ، دل بسیاری از مردم را تاریک و اندوهگین کرد. دختری 22ساله به نام مهسا،ژینا امینی که برای گذران چند روز از تعطیلات خود به تهران سفر کرده بود، از سوی مأموران گشت ارشاد بازداشت شده و ساعتی بعد از آن در مرکز پلیس امنیت اخلاقی تهران جان باخته است.
PDF سیاست2
کوتاه سیاست2
علی القاصی مهر، رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این دادگستری در رابطه با اتفاق رخ داده برای مرحومه مهسا امینی پیرو دستور رئیس قوه قضاییه، گفت: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق، دادگستری استان تهران موضوع را از طریق مراجع ذیربط و پزشکی قانونی مورد رسیدگی قرار داد .