22
سه شنبه 29 شهریور 1401
شماره 8596
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عقلانیت در تمامی عملیات‌های دفاع‌مقدس حاکم بود

خبر
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: «در تمامی عملیات‌های دفاع‌مقدس به‌طور قطع عقلانیت حاکم بود و کاری بدون اندیشه، آگاهی و بصیرت انجام نگرفت.»
ویژه
کتاب «پری نخلستان» نوشته حسین فتاحی، رمانی کودکانه با موضوع ادبیات پایداری است که به همت انتشارات قدیانی منتشر شده است.
برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تأثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی ماندگار از یک عکاس ایرانی به نام داوود عامری از دوران دفاع‌مقدس ‌رفته بود.

امدادگری که آر‌پی‌جی‌زن بود!

آمنه وهاب‌زاده؛ جانباز 70درصدی که نشان برتر امدادگر دوران جنگ را از آن خود کرده است
گزارش
چه‌کسی باور می‌کند بانویی که در دوران جنگ پا به پای دیگر رزمنده‌ها در خط مقدم اسلحه به‌دست گرفته، اینگونه حال و روزش باشد؛ آرپی‌جی‌زنی که تیرش به خطا نمی‌رفت.
خود سردار، مسیر را برایم هموار کرد

خود سردار، مسیر را برایم هموار کرد

کتاب‌های مختلفی درباره شخصیت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته شده که در هر یک از آنها تنها به گوشه‌ای از ابعاد شخصیت این فرمانده دلاور پرداخته شده است.
ایستاده تا همیشه
ایستاده تا همیشه
خاطرات حاج‌احمد متوسلیان در مریوان، به تدوین و تنظیم فاطمه وفایی‌زاده در کتابی با عنوان«ایستاده تا همیشه» چاپ شده‌است. این کتاب 344صفحه‌ای که توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران چاپ شده، حاصل گفت‌وگو با همرزمان حاج‌احمد متوسلیان است و روایتی از خاطرات شفاهی 8نفر از افرادی است که احمد متوسلیان را بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱ دیده‌اند.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
علی موسوی‌گرمارودی، شاعر نام‌آشنا، اشعار خود در حوزه دفاع‌مقدس را در کتابی به‌عنوان «خواب ارغوانی» گردآوری کرده که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
شهرک دارخوین، نام و محلی آشنا برای تمام کسانی است که در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور داشته‌اند.