• شنبه 19 شهریور 1401
  • السَّبْت 13 صفر 1444
  • 2022 Sep 10

تلاش برای بازگشایی مرزهای عراق

بیش از یک‌میلیون‌و 200هزار زائر اربعین تا عصر دیروز از مرزهای زمینی کشور وارد عراق شده‌اند
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور اعلام کرده است که کربلا میزبان 5میلیون گردشگر زائر از ایران می‌شود.

استقبال ایرانیان، کمبود امکانات عراق

یک هفته مانده به اربعین حسینی، برنامه‌ریزی دولت برای تسهیل سفر میلیونی زائران کربلا به در بسته مرزهای عراق خورد.

مشروطه انگلیسی و روشنفکران ما

فوت ملکه انگلیس بهانه مناسبی است تا تاثیر مدل حکومتی آن کشور بر نخبگان ایران به همراه تناقضات و تضادهای آن، یک‌بار دیگر برجسته شود.

پیام‌ها و کارکردهای راهپیمایی اربعین

راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی به ‌عنوان یک بسیج عمومی که نه با انگیزه‌های مادی، بلکه با انگیزه‌های معنوی برگزار می‌شود، حاوی معناها، پیام‌ها و کارکردهای بی‌نظیری است که با دقت در نشانه‌های مختلف به‌کار گرفته شده در آن می‌توان به آنها پی‌برد.

12درصد لوکس‌سواران مالیات داده‌اند!

اگر مبنا را بر اظهارات مقامات سازمان امور مالیاتی قرار دهیم، مشخص می‌شود که تنها 12درصد از دارندگان خودروهای لوکس و گران قیمت حاضر به ثبت نام در سامانه مالیاتی شده‌اند.

این شنبه؛ افتتاح بوستان 16هکتاری ایرانیان

صبح امروز فاز یک بوستان ایرانیان به عنوان مجهزترین پارک ویژه افراد معلول و توان‌یاب افتتاح می‌شود؛ شاید همین حالا که این مطلب را می‌خوانید مراسم افتتاح این بوستان بزرگ در قالب اجرای طرح شنبه‌های امید و افتخار با حضور شهردار تهران برگزار شده باشد و چنانچه ساکن منطقه 19 باشید، بتوانید سری به آنجا بزنید.

بیمارستان اتوبوس‌ها

اتوبوس‌های کهنه و زهوار دررفته وارد می‌شوند و پس از آنکه مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرند، به خط مخصوصی برای بازسازی اساسی انتقال می‌یابند.

مرگ الیزابت‌دوم؛‌پایانی بر‌امپراتوری بریتانیا؟

«اکنون زمانش رسیده که نسخه قدیمی سلطنت در بریتانیا به تاریخ بپیوندد.» این جمله‌ای است از تینا براون، روزنامه‌نگار انگلیسی که این روزها با مرگ ملکه بریتانیا به تحلیل برخی از رسانه‌ها درباره سرنوشت خاندان سلطنتی در غیاب الیزابت دوم راه یافته است.

خروج آرام زائران از مرزها؛ظرفیت عراق محدود است

15حمله سایبری در ۶۳۰ روز

آخرین نژاد برتر در برابر کرونا