• یکشنبه 16 آبان 1400
  • الأحَد 1 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 07

طرح تازه دولت برای ثبات قیمت‌ها

به‌دنبال رشد شدید تورم در 3سال گذشته دولت سیزدهم طرحی را آغاز کرده که براساس آن، قیمت‌ها از همان مرحله تولید، متناسب با میزان عرضه و تقاضا پایش شده و ثبات در بازار‌ها به اجرا درمی‌آید.

حرف آخر را مدیر مدرسه می‌زند

بالاخره گردونه بازگشایی مدارس آنقدر چرخید تا قرعه بازگشت به مدرسه به نام دانش‌‌آموزان و معلمان متوسطه دوره دوم یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رسید و آنها از دیروز یعنی پانزدهم آبان‌1400 سر کلاس درس حاضر شدند.

احساس امنیت با مشارکت مردم

همواره گفته و شنیده‌ایم که «امنیت» زیربنای آینده‌سازی و حرکت رو به جلوی یک جامعه است؛ امنیتی که «پلیس» تأمین‌کننده، حافظ و ارتقا‌دهنده آن است. در این صورت پلیس علاوه بر وجه قهری و جدی، دارای وجهی اجتماعی است که می‌تواند با عملکرد خود، ضریب امنیت و احساس امنیت اجتماعی را افزایش دهد.

تغییر رنگ شهرها با رعایت‌نکردن پروتکل‌ها

پوشش واکسیناسیون و اضافه شدن واکسن‌ها به پروتکل‌های بهداشتی کشور باعث شده تا مانند دیگر نقاط جهان با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مواجه شویم؛ چرا که بسیاری تصور می‌کنند با تزریق واکسن‌ به ایمنی می‌رسند و دیگر نیازی به رعایت شاخص‌های بهداشتی ندارند.

آمریکا نمی‌تواند همزمان با تروریسم اقتصادی مدعی مذاکره و توافق باشد

حسین امیرعبداللهیان و وانگ‌ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز شنبه در تماس تلفنی در خصوص روند مناسبات دوجانبه، مذاکرات آتی وین و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

متروی پرند درانتظار 650میلیاردتومان

تکمیل خط متروی فرودگاه امام خمینی‌ره به شهر جدید پرند به 650میلیاردتومان منابع مالی نیاز دارد؛ بودجه‌ای که اگرچه تامین آن در شرایط فعلی اقتصادی کشور‌ دشوار به‌نظر می‌رسد، اما در میان بودجه‌های هنگفت عمرانی و تأثیری که می‌تواند روی کاهش آلودگی هوا و استهلاک معابر به واسطه تردد هزاران خودرو در جنوب تهران بگذارد و به‌تبع افزایش سلامت شهروندان، ضروری نشان می‌دهد.

ماسک و فاصله فراموش‌شدگان کرونا

رعایت پروتکل‌های بهداشتی سقوط قابل توجهی در تمام استان‌ها کرده است. در شرایطی که از ابتدای شیوع کرونا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردیبهشت سال 99، 78 درصد اعلام می‌شد، حالا در بیست و یکمین ماه از شیوع کرونا، میزان رعایت پروتکل‌ها به 48.8 درصد رسیده است که نشان‌دهنده روند نزولی نگران کننده‌ای از توجه به پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.
مدیر دفتر مدیریت بحران شرکت برق حرارتی در گفت‌وگو با همشهری:

نیروگاه‌های تهران مازوت نمی‌سوزانند

هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان تهران طی 5سال اخیر مازوت مصرف نکرده‌اند. این را ساناز جعفرزاده، مدیر دفتر مدیریت بحران شرکت برق حرارتی می‌گوید و در گفت‌وگو با همشهری تأکید می‌کند: براساس داده‌های رسمی منتشر شده در سیاهه انتشار آلاینده‌های هوای کلانشهرهای کشور، بانک جهانی و ترازنامه سالانه انرژی، دلیل اصلی افزایش آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از مصرف سوخت فسیلی بنزین و گازوئیل به‌ویژه ناشی از تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز است.

از این ساده‌تر نمی‌شد

نجات عجیب 2زن سالخورده از یک‌قدمی مرگ

جَنگ شادی