12
یکشنبه 16 آبان 1400
شماره 8355
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معاون درمان ستاد کرونا در کلانشهر تهران از کاهش 18درصدی بستری‌های کرونا در تهران خبر داد و گفت:« میزان مراجعه بیماران سرپایی 10درصد و مرگ‌ها حدود 12درصد کاهش یافته است.» نادر توکلی در توضیح بیشتر به ایلنا گفت:«‌ میزان مرگ‌ در تهران براثر ابتلا به کرونا، روند نزولی گرفته و نسبت به هفته قبل کاهش پیدا کرده است.
مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کرونای کشور، رعایت پروتکل‌ها را تنها استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌داند و به همشهری می‌گوید: «به جز این موارد، رعایت بهداشت فردی از جمله دسترسی به مواد شوینده و الکل برای شست‌وشو و ضدعفونی دست‌ها، حضور نیافتن در فضاهای سربسته و رعایت تهویه در این فضاها هم ضرورت دارد.
همشهری از جزییات کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی کووید 19 در استان‌ها گزارش می‌دهد

ماسک و فاصله فراموش‌شدگان کرونا

رعایت پروتکل‌های بهداشتی سقوط قابل توجهی در تمام استان‌ها کرده است. در شرایطی که از ابتدای شیوع کرونا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردیبهشت سال 99، 78 درصد اعلام می‌شد، حالا در بیست و یکمین ماه از شیوع کرونا، میزان رعایت پروتکل‌ها به 48.8 درصد رسیده است که نشان‌دهنده روند نزولی نگران کننده‌ای از توجه به پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.