04
یکشنبه 16 آبان 1400
شماره 8355
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هنوز زمستان نرسیده و سرمای هوا بیشتر نشده، رشد مصرف روزانه گاز ایران به قدری زیاد شده که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می‌گوید: رشد مصرف گاز در بخش خانگی معادل 2فاز پارس جنوبی شده است.
حمل و نقل
شورای‌عالی هواپیمایی در روزهای آینده قیمت بلیت هواپیما را براساس اطلاعات صورت‌مالی ایرلاین‌ها تعیین خواهد کرد و پیگیری‌های همشهری از شرکت‌های هواپیمایی حاکی از آن است که اگر نرخ نفر/ ساعت برای پروازها مدنظر قرار بگیرد، حتی برای سربه‌سر کردن هزینه پروازها نیز باید قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کند.
مدیر دفتر مدیریت بحران شرکت برق حرارتی در گفت‌وگو با همشهری:

نیروگاه‌های تهران مازوت نمی‌سوزانند

انرژی
هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان تهران طی 5سال اخیر مازوت مصرف نکرده‌اند. این را ساناز جعفرزاده، مدیر دفتر مدیریت بحران شرکت برق حرارتی می‌گوید و در گفت‌وگو با همشهری تأکید می‌کند: براساس داده‌های رسمی منتشر شده در سیاهه انتشار آلاینده‌های هوای کلانشهرهای کشور، بانک جهانی و ترازنامه سالانه انرژی، دلیل اصلی افزایش آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از مصرف سوخت فسیلی بنزین و گازوئیل به‌ویژه ناشی از تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز است.
آغاز برداشت زعفران

آغاز برداشت زعفران

کشاورزان خراسان شمالی زعفران را جایگزین کشت محصولاتی چون گندم و جو کرده‌اند و انتظار دارند با این تغییر، وضعیت درآمد‌شان هم تغییر کند.
نقل‌ قول خبر
نقل‌قول خبر