• یکشنبه 9 آبان 1400
  • الأحَد 24 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 31

مردم در انتظار3 وعده بنزینی دولت

وزیر نفت: طی ۲ الی ۳روز آینده تمام جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل می‌شوند
با گذشت 6روز از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، نه‌تنها هنوز گزارشی رسمی از جزئیات این اتفاق و منشا آن منتشر نشده بلکه همچنان عرضه بنزین در دست‌کم نیمی از جایگاه‌ها با اختلال مواجه است تا جایی که وزیر نفت بار دیگر وعده داد که سوخت‌گیری با نرخ سهمیه‌ای ظرف 2 تا 3روز آینده در همه جایگاه‌های کشور امکان‌پذیر خواهد شد.
بارندگی‌ها باعث شد تا دیروز شاخص کیفیت هوای پایتخت در محدوده پاک و قابل‌قبول قرار گیرد

تهران به باران رسید

بارش ممتد باران از شامگاه جمعه تا صبح دیروز، هوای پاک تحویل شهروندان تهرانی داد.

سینما زنده است

22سال پیش، در تابستان رونق فیلم‌هایی که نقش اول و دومش را دختران و پسران جوان بازی می‌کردند، تهیه‌کننده یکی از پیشقراولان فیلم‌هایی که پای ثابت لوکیشن‌ آنها مکان تازه‌تاسیسی به‌نام کافی‌شاپ بود، برای جذب رهگذرانی که سینما‌رفتن را از فهرست تفریحات آخرهفته‌ خط زده بودند، نبش بهشتی و خالد اسلامبولی پشت به گودالی به‌جا‌مانده از خاکستر 2ساله 2سینمای برباد رفته، گیشه صحرایی علم شد برای بلیت‌فروشی که بالای سردرش به خط و ربط نشان فیلم، پرداخته ابراهیم حقیقی، پلاکات ساخته بودند: سینما زنده است.

دورنمای پرامید‌ برای مسکن

روند بازار مسکن بعد از یک دوره 3ساله افزایش قیمت در سایه تنش‌های اقتصادی، چند ماهی است که تغییر کرده و به‌صورت مقطعی با کاهش یا ثبات قیمت‌ها مواجه است و این می‌تواند اتفاق نویدبخشی برای این بازار مهم باشد.

از این همه تناقض سرگیجه گرفتیم

فوتبال ایران در شرایط عادی و طبیعی هم گرفتار یک دنیا تناقض بود، چه برسد به حالا که پدیده نوظهوری مثل کرونا، تمام جهان را متاثر کرده و هنوز تکلیف بسیاری از مسائل به‌طور قطعی روشن نیست.

ناامیدی در رم

رهبران گروه20، در نخستین نشست حضوری خود بعد از همه‌گیری کرونا، با تمرکز بر واکسیناسیون کرونا، اقتصاد جهانی و از همه مهم‌تر تغییرات اقلیمی در رم گرد هم آمدند اما انفعال آنها در رسیدگی به تهدیدهای بنیادین پیش روی بشر، زمینه ناامیدی گسترده را فراهم آورده است.

تحصیل بدون کتاب

یک‌ماه و 8روز از سال تحصیلی جدید می‌گذرد، اما همچنان تعداد زیادی از دانش‌آموزان کتاب درسی به دستشان نرسیده؛ آن هم نه فقط در روستاها یا مثلا مناطق عشایری که می‌گویند توزیع کتاب درسی در آنجا سخت است، بلکه در شهر‌های بزرگ مانند تهران، تبریز، ساری، ارومیه یا اصفهان که جمعیت مدارس بالای 300نفر است؛ معضلی که باعث شده دانش‌آموزان دنبال کتاب‌های دست‌دوم درسی بگردند یا کتاب‌ دوستان و همکلاسی‌هایشان را برای ساعاتی در روز به امانت بگیرند.

پیک‌های بی‌برنامه

در تابستان کمبود برق و آب، در زمستان کمبود گاز و در روزهایی از سال کمبود بنزین زندگی را به کام مردم سخت‌تر می‌کند. ساعات پیک مصرف هر کدام از حامل‌های انرژی مشخص است اما واقعیت این است که مادامی که برنامه‌ریزی درستی برای مدیریت این ساعات نشده، تا زمانی که ادارات دولتی، نیروگاه‌ها و...

رکود و کاهش قیمت در بازار مسکن