• چهار شنبه 21 مهر 1400
  • الأرْبِعَاء 6 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 13

دخل وخرج‌بدون‌کسری

سیدابراهیم رئیسی بخشنامه بودجه سال 1401را ابلاغ و به دستگاه‌های اجرایی بودجه‌بگیر اعلام کرد: سقف افزایش حقوق‌ها و دستمزدها را حداکثر 10درصد درنظر بگیرند تا جزئیات افزایش حقوق و دستمزد بسته به منابع دولت در نشست هیأت وزیران تصویب شود.

فصل به دریا زدن

ساعت هنوز از 6بامداد نگذشته و آفتاب از آن‌سوی ساحل و دریا بیرون نزده است که صیادها یک به یک از کومه‌ها بیرون می‌آیند. دریا آرام است و صیادها از همان صبح زود به باد فکر می‌کنند؛ باد موافق. باد دلپذیر و نسیم دلنشین دریا برای صیادها همه‌‌چیز است.

اخبار غلط و تأخیر در ایمنی جمعی

انتشار مطالب و اخبار غیرموثق و بی‌پایه و اساس از نظر علمی باعث ایجاد اینفودمیک یا همه‌گیری و هجمه اطلاعات نادرست می‌شود که هم‌اکنون و براساس یکی از آمارهای منتشر شده موجبات تأخیر، تعلل و تردید و نیز ایجاد شبهه در 25درصد از افراد واجد شرایط واکسیناسیون شده است.
گفت‌وگوی اصغر فرهادی با مایک لی‌‌، کارگردان مشهور بریتانیایی

قهرمان، لندن را فتح کرد

فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در شصت‌و‌نهمین دوره جشنواره فیلم لندن در 2 سالن نمایش داده شد. از این فیلم در جشنواره لندن از سوی منتقدان و تماشاگران استقبال کم‌نظیری شده و در مجموع با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان مواجه شده است.

روزگار آدم‌های منزوی

عصر انزوا و تنهایی است؛ کرونا با شیوع گسترده و افسارگسیخته‌اش، مرزهای ارتباطات اجتماعی را لرزاند و تعریف جدیدی از روابط اجتماعی را بر مردم جهان تحمیل کرد. پیش از آن با گسترش فعالیت شبکه‌های اجتماعی مجازی، فعالان حوزه روان و جامعه‌شناسان بر افزایش ارتباطات اجتماعی حضوری و دور شدن افراد از فضای مجازی تاکید می‌کردند اما کرونا، با سرایتش به تمام کشورها، خط بطلانی شد بر تمام توصیه‌ها و پیشنهادهای قبلی و افراد را به در خانه ماندن و قطع ارتباطات اجتماعی دعوت کرد.

طالبان، ‌در جست‌و‌جوی پول و مشروعیت

طالبان، برق‌آسا و آسان جانشین دولت پیشین افغانستان شد اما تنگنای اقتصادی و نبود مشروعیت جهانی، زندگی را چنان به این گروه سخت کرده که در جست‌و‌جوی کمک و اعتبار، راه مذاکره با قدرت‌های غربی را در پیش گرفته است.

شاهچراغ، رنگ طلا گرفت

زنان کل می‌کشند، کل برای شیرپسران قهرمان‌شان، برای محمدرضا و محمدعلی، برای میثم و مختار. برای پسرانی که چند شب دل مردم شیراز و ایران را شاد کردند.

حال آشفته معماری تهران