• دو شنبه 19 مهر 1400
  • الإثْنَيْن 4 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 11

حال آشفته مدارس

آغاز آموزش حضوری برخی مدارس با کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ناکوک بودن شاد، واکسن‌گریزی برخی معلمان و دانش‌آموزان و مشخص نشدن وزیر، چهار مسئله اساسی این روزهای آموزش و پرورش است
آش مدارس همان‌ آش و کاسه آموزش و پرورش همان کاسه سال پیش است.

واکسیناسیون به خیابان آمد

با پای کار آمدن تمام قد وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری، نیروهای بسیج، سپاه، اورژانس و افزایش مراکز واکسیناسیون و شبانه‌روزی شدن برخی از این مراکز، تزریق واکسن از مرز 64 میلیون دوز‌ در کشورگذشته است. در این میان مدیریت شهری نقش پررنگی در سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی و تشویق مردم به واکسن زدن داشته است.

برای رویارویی با بحران آموزش ندیده‌ایم

تقریبا در هر قرن، یک همه‌گیری جهانی، جان عده زیادی را می‌گیرد، اما هیچ‌یک از ما انتظار نداشتیم شیوع گسترده بیماری کرونا را در دوره حیات خود تجربه کنیم.

تغییر ریل بودجه

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: سناریوهای گذشته کنار گذاشته شده و بودجه سال آینده بدون کسری و استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه بسته خواهد شد. حالا پرسش اصلی اینجاست که راه عبور سند دخل و خرج سال 1401از تنگنای درآمدها و منابع و انباشت هزینه‌ها و مصارف کدام است؟

پایان خوش با 4طلای خوش‌رنگ

رقابت‌های جهانی کشتی در نروژ پایان خوشی برای تیم ایران داشت. شاگردان محمد بنا که در فاصله یک‌روز مانده به پایان رقابت‌ها با 2‌طلا، 2‌برنز و 2‌فینالیست، نایب‌قهرمانی خود را قطعی کرده بودند، در شب آخر هم 2‌طلای دیگر گرفتند تا کشتی فرنگی ایران مسابقات به یادماندنی‌ای را پشت سر گذاشته باشد.