• پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
  • الْخَمِيس 24 رمضان 1442
  • 2021 May 06

شکست تحریم‌ها

تحریم‌ها شکسته شده است؛ این جمله‌ای است که رئیس‌جمهوری آن را در آستانه دور چهارم مذاکرات احیای برجام در وین وعده داده است؛ وعده‌ای که وقتی کنار اظهارنظر دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی درباره پیشرفت مذاکرات قرار بگیرد، می‌تواند خبر از نزدیک‌شدن به توافق بدهد؛ چراکه در سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا نیز در گفت‌وگویی با روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرده در مذاکرات وین ثابت شده آمریکا در تلاش برای بازگشت متقابل به اجرای تعهدات براساس برجام جدی است.

رکوردشکنی مترو با دستان خالی

نگاهی به برنامه اجرایی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومهمترو در سال 1400نشان می‌دهد که با افتتاح قریب‌الوقوع 6ایستگاه دیگر تا پایان شهریور‌ماه امسال، شمار ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در 4سال اخیر به 32ایستگاه خواهد رسید؛ این اتفاق یعنی افتتاح میانگین 8ایستگاه در هر سال از آغاز دوره کنونی مدیریت شهری و ثبت یک رکورد در حوزه مترویی کشور.

مترو تنها مانده است

حمل‌ونقل مبنای توسعه است. در این محور نیز حمل‌ونقل ریلی ستون فقرات توسعه محسوب می‌شود. این موضوع را نخستین‌بار جورج واشنگتن در کنگره آمریکا مطرح کرد و بر همین اساس، آن زمان دولت آمریکا مبالغ بسیاری را به توسعه حمل‌ونقل ریلی اختصاص داد.

ما به قهرمانان نیاز داریم

رومن رولان، نویسنده شهیر فرانسوی می‌گوید امروز قهرمان لازم است و سپس عنوان می‌کند: «من این عنوانقهرمان را به کسانی که از راه اندیشه یا زور پیروز شده‌اند نمی‌دهم بلکه کسانی را قهرمان می‌نامم که قلب بزرگی داشته‌اند.

احتمال بازگشایی مشاغل از شنبه

نمایندگان اصناف پیشنهاد بازگشایی همه مشاغل را، البته با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی،  به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده‌اند. اصناف می‌گویند؛ علاوه بر تداوم فعالیت 1.2میلیون واحد صنفی در گروه یک شغلی ،  1.8میلیون واحد صنفی در گروه ۲ شغلی نیز در شهرهای قرمز و نارنجی فعال شوند و فعالیت ۳۰هزار واحد صنفی در گروه ۳ و ۴ نیز در ادامه رفع محدودیت‌ها میسر شود.

قانون‌نویسی شورای نگهبان برای کاندیداهای1400

5روز دیگر سه‌شنبه 21اردیبهشت  موعد ثبت‌نام کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فرامی‌رسد و داوطلبان تصدی این پست به‌مدت 5روز تا 25اردیبهشت‌ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.
گفت‌وگو با سجاد سالاروند، دونده‌ای که رؤیای قهرمانی در دوی 100متر پارالمپیک را دارد

یوسین بولت ایرانی با پاهای کربنی

استادیوم 7هزار نفری اسلامشهر در روزهای شیوع کرونا خلوت‌تر از همیشه است.

شناسایی موارد کرونای هندی و کالیفرنیایی - هندی در کشور

ویژه برنامه‌های روزقدس