• یکشنبه 12 اردیبهشت 1400
  • الأحَد 20 رمضان 1442
  • 2021 May 02

شکست مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت‌ها

تشدید رکود بازار و تداوم سیر نزولی قیمت در بازارهای ارز و طلا، زمینه بازگشت قیمت خودرو را به سطح اسفند‌99 فراهم کرد
با شکست مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت‌ها، نرخ خودروهای پرتیراژ داخلی به سطح قیمت‌ها در روزهای پایانی سال گذشته بازگشت.

مصائب معلمان در 6 روایت

در سال تحصیلی که در پایان راه آن هستیم، معلمان در دل سه بحران اساسی قرار گرفته‌اند؛ بحران اقتصادی، کرونا و کمبود نیروی انسانی در مدارس. درباره دو بحران اولی کم و بیش رسانه‌ها و محفل‌های صنفی و حقوقی معلمان در طول سال صحبت کرده‌اند اما درباره بحران سوم کمتر کسی به فشاری که به معلمان در کلاس‌های شلوغ 30 تا 40نفره و بعضا 50نفره در فضای آنلاین وارد شده، پرداخته و آن را موشکافی کرده است.

شوراها یک گام به پیش

42 سال پیش تدوین‌کنندگان قانون اساسی، در گام اول مفهوم «شورا» را که برخاسته از شعارهای دوران انقلاب بود در متن قانون اساسی ایران آورده  و با اختصاص ۷ اصل از مجموع اصول قانون اساسی بر اهمیت شوراها تاکید کردند.

ضرورت تشکیل سازمان نظام معلمی

بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، زیرنظام‌های تعلیم‌و‌تربیت عبارتند از: فضا و تجهیزات، محتوا و برنامه درسی، مدیریت و راهبری، ارزشیابی و پژوهش، نیروی انسانی و معلم و منابع مالی و بودجه؛ یعنی اینکه همه این 6  مورد در کنار هم سیستم آموزش‌و‌پرورش را تشکیل می‌دهند.

زور دولت فعلا به «اپراتورهای متخلف» نرسید

روز گذشته دیوان عدالت اداری به صورت موقت مصوبه دولت برای جریمه اپراتورها به خاطر اختلال عمدی و غیرمجاز در کلاب‌هاوس را متوقف کرد. بر اساس این رای دولت فعلا تا تعیین تکلیف نهایی موضوع اجازه ندارد به خاطر اختلال کلاب‌هاوس اپراتورها را جریمه کند و میزان اعتیار پروانه آنها را کاهش دهد.پیش از این باوجود شکایت دولت از اپراتورها و اعمال جریمه 50 میلیارد تومانی روزانه برای 3 اپراتور ایجادکننده اختلال در کلاب‌هاوس، همچنان این اپلیکیشن با اختلال شدید و به نوعی انسداد مواجه است.

چالش مشارکت سیاسی در ماراتن 1400

9روز دیگر ثبت‌نام‌‌ داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز می‌شود.
معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور در گفت‌وگو با همشهری چالش‌های تولید واکسن‌های ایرانی، واردات و مدیریت کرونا در کشور را تشریح کرد

زمینه‌های فساد در تولید و واردات واکسن

خرید و تولید واکسن کرونا تبدیل به یک چالش جدی شده است. روند تزریق و واردات کند است و تولید واکسن داخلی در مرحله‌های مختلف کارآزمایی انسانی قرار دارد. گفته می‌شود باید 70 درصد جمعیت کشور ایمن شوند، اما حدود 4 ماه از آغاز واکسیناسیون می‌‌گذرد و کمتر از 2 درصد واکسینه شده‌اند.

نیایش زیر آسمان 20پاتوق محلی