11
یکشنبه 12 اردیبهشت 1400
شماره 8210
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آژانس فضایی ناسا اعلام کرد؛ هلی‌کوپتر نبوغ Ingenuity که با انجام نخستین پرواز در مریخ تاریخ‌ساز شده است، 30روز دیگر نیز در این سیاره به ماموریت خود ادامه خواهد داد.
جهان استارت‌آپی
علف‌های هرز یک مسئله وقت‌گیر و البته نفسگیر برای کشاورزان و باغبانان به‌حساب‌ می‌آیند اما این روزها فناوری بیش از پیش به کمک کشاورزی و باغبانی آمده و در این میان استارت‌آپ «کربن روباتیکس» Carbon Robotics که دفتر مرکزی آن در سیاتل واقع شده، با استفاده از ترکیبی از دید رایانه و لیزرهای پرقدرت برای شخم‌زدن مزارع و بیرون آمدن هزاران علف هرز در ساعت، یک ماشین خودمختار را به‌عنوان راه‌حل ارائه کرده است.

زور دولت فعلا به «اپراتورهای متخلف» نرسید

در حالی که وزیر ارتباطات از گام بعدی مقابله با اپراتورهای مختل کننده کلاب‌هاوس خبر داده بود، دیوان عدالت اداری طی حکمی، دست دولت را برای جریمه اپراتورهای متخلف بست
اینترنت
روز گذشته دیوان عدالت اداری به صورت موقت مصوبه دولت برای جریمه اپراتورها به خاطر اختلال عمدی و غیرمجاز در کلاب‌هاوس را متوقف کرد. بر اساس این رای دولت فعلا تا تعیین تکلیف نهایی موضوع اجازه ندارد به خاطر اختلال کلاب‌هاوس اپراتورها را جریمه کند و میزان اعتیار پروانه آنها را کاهش دهد.پیش از این باوجود شکایت دولت از اپراتورها و اعمال جریمه 50 میلیارد تومانی روزانه برای 3 اپراتور ایجادکننده اختلال در کلاب‌هاوس، همچنان این اپلیکیشن با اختلال شدید و به نوعی انسداد مواجه است.