• سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
  • الثُّلاثَاء 15 رمضان 1442
  • 2021 Apr 27

تغییر آرایش پلیس برای حمایت از کودکان

همشهری جزئیات لایحه تشکیل پلیس کودکان و نوجوانان را بررسی می‌کند
لایحه تشکیل پلیس کودکان و نوجوانان، بالاخره روز پنجم اردیبهشت در هیأت دولت بعد از8‌سال رفت و آمد میان دولت و قوه‌قضاییه به تصویب رسید تا روند رسیدگی به جرائم و نیازهای این گروه سنی در نیروی انتظامی از گروه بزرگسالان جدا و مسائل و پرونده آنها با سازوکاری متفاوت توسط پلیس ویژه در کلانتری‌ها دنبال و بررسی شود.

تشویق به نوسازی

ساده‌ترین روش برای حل مشکل خانه‌های کوچک و کوچه‌های باریک این است که یک محله بزرگ را ناگهان خراب کنند و از نو بسازند. این کار چندبار در نقاط مختلف شهر‌های بزرگ آزمایش شده اما به نتیجه‌ای که لازم بود، نرسیده است.

پویش خیابان‌هایی برای زندگی

حمل‌ونقل مفهومی است که بشر از ابتدای خلقت خود با آن درگیر بوده و این مفهوم از دیرباز نقشی کلیدی در زندگی انسان‌ها بازی کرده است.

ناکارآمد‌سازی‌ دیپلماسی

انتشار فایل سخنانی که از سوی وزیر امور خارجه ایران برای درج در پروژه خاصی به منظور شکل‌گیری یک مجموعه از مباحث مربوط به تاریخ شفاهی تنظیم شده است، در فضای رسانه‌ای خارج از کشور در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 4 کشور قدرتمند جهان که در فرآیند این مذاکرات باقی مانده‌اند و البته همکاری خود را هم با ایالات متحده آمریکا قطع نکرده‌اند، می‌تواند براساس انگیزه‌ها و عوامل گوناگون شکل بگیرد.

پاسخ به چند پرسش درباره فایل صوتی ظریف

فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف و سعید لیلاز که قرار بود به‌عنوان سندی برای آینده بماند و منتشر نشود، 2شب پیش به‌طور غیرمنتظره‌ای منتشر شد.

افزایش خطا در آزمایش‌های سریع کرونا

موارد ابتلا به کرونا به‌شدت در حال افزایش است و حالا جمعیت بیشتری برای گرفتن تست‌های پی‌سی‌آر به مراکز آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند. در این شرایط بسیاری از آزمایشگاه‌ها هم آستین‌ها را بالا زده‌اند و به‌صورت سیار تست‌های کرونا می‌گیرند؛ یا به خانه‌ها و محل کار می‌آیند، یا در خیابان و مکان‌های عمومی اقدام به گرفتن تست کرونا می‌کنند.

آبادان، حاشیه‌‌ای میان 2 رود

صحبت پیرامون حاشیه‌نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده در خوزستان همیشه بر چند شهرستان اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر متمرکز بوده است.

سفر بی‌بازگشت به هند و پاکستان