02
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
شماره 8206
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برای ثبت در تاریخ

وزارت خارجه
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف یک مصاحبه و گفت‌وگوی رسانه‌ای نبوده است، گفت: این گفت‌وگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه‌ای که در داخل دولت انجام می‌شود، صورت گرفته و تعهد دوجانبه برای حفظ محرمانگی آن بوده است.
ویژه
فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف و سعید لیلاز که قرار بود به‌عنوان سندی برای آینده بماند و منتشر نشود، 2شب پیش به‌طور غیرمنتظره‌ای منتشر شد.
گپ
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، به همشهری خبرداده است که گفت‌وگو‌های هیأت دولت در مورد عملکردشان به دستور رئیس‌جمهور انجام شده است.

ظریف در بغداد

وزیر امور خارجه در ادامه تور منطقه ای دیروز وارد بغداد شد
گزارش
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دیروز درحالی‌که حاشیه‌های انتشار فایل صوتی مصاحبه‌اش به اوج رسیده بود، درادامه سفر منطقه‌ای از قطر وارد عراق شد  و  با رئیس جمهوری ، نخست‌وزیر، وزیر امورخارجه و رئیس مجلس  عراق  دیدار و گفت و گو کرد.
تحریم‌ها دستاویز دعواهای سیاسی نشود

تحریم‌ها دستاویز دعواهای سیاسی نشود

رئیس قوه قضاییه گفت: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود.
می‌دانند ظریف محبوب است
نکات اساسی مصاحبه اخیر آقای ظریف درخصوص واقعیت‌های سیاست خارجی ایران است؛ چه آنجا که از حقیقت مواجهه روس‌ها با برجام سخن می‌گویند و چه آنجا که خنجر از پشت جبهه داخلی را به‌عنوان شرایط استثنایی 8سال حضور خودشان در وزارت خارجه و مدیریت دیپلماسی کشور ذکر می‌کنند. این بخش از سخنان ایشان طبعا واکنش تندروها را به همراه داشته است.
PDF ایران
کوتاه ایران
انتشار فایل سخنانی که از سوی وزیر امور خارجه ایران برای درج در پروژه خاصی به منظور شکل‌گیری یک مجموعه از مباحث مربوط به تاریخ شفاهی تنظیم شده است، در فضای رسانه‌ای خارج از کشور در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 4 کشور قدرتمند جهان که در فرآیند این مذاکرات باقی مانده‌اند و البته همکاری خود را هم با ایالات متحده آمریکا قطع نکرده‌اند، می‌تواند براساس انگیزه‌ها و عوامل گوناگون شکل بگیرد.