• چهار شنبه 29 بهمن 1399
  • الأرْبِعَاء 5 رجب 1442
  • 2021 Feb 17

یک‌ سال با کرونا

وی‍ژه‌نامه سالگرد اعلام ورود کووید-19 به ایران
یک سال تنهایی و خانه‌نشینی، یک سال زندگی با ماسک و الکل، یک سال پر از مرگ، ترس و اضطراب؛ کرونا به ما خیلی بدهکار است. سالی که مرگ عدد و شماره شد و آغوش‌کشیدن عزیزان، حسرت. صدای شادی کودکان از شهرها رخت بر‌بست و زنگ مدارس برای یک سال خاموش شد. و البته، دشوارتر و ناگوارتر از همه اینها: تهیه نان شب برای گروه‌های زیادی از مردم به مشقتی مضاعف تبدیل شد. ویژه‌نامه 24صفحه‌ای همراه روزنامه را بخوانید.

ضد روزنامه

روایت خبرنگاران همشهری از: شناسایی اولین بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان کامکار قم ،نگاهی به آخرین تحولات ساخت واکسن در ایران و جهان، 12ماه تلاش شبانه‌روزی کادر درمان، خسارت‌های اقتصادی کرونا، یادداشت‌هایی از: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت

کرونا دوباره فریب‌مان ندهد

درست یک‌سال قبل وقتی کرونا پایش به ایران باز شد، نه تصور درستی از این ویروس داشتیم و نه می‌دانستیم باید با آن چگونه مقابله کنیم. فکر می‌کردیم ویروس تاجدار کرونا مانند مرس و سارس که در چین شایع شد اما به ایران نرسید، این‌بار هم راهی به کشور باز‌ نمی‌کند و اگر هم باز کرد می‌توانیم با برخی روش‌های پیشگیرانه عمرش را کوتاه و خطرش را کم کنیم اما ویروس وارد کشور شد و در ابتدا، سیستم بهداشت و درمان را برای چند روز غافلگیر کرد.

عبرت‌های یک تجربه مشترک بشری

نخستین سال کرونایی سپری شد. سالی که از چین شروع، به آسیا، ایران و اروپا رسید و در آمریکا اوج گرفت. تجربیاتش ویژه و کم سابقه، وسعتش فراگیر و پردامنه و آثار و عوارضش عمیق و همه جانبه بوده است.

تهران کرونا را تاب آورد

یک سال از ورود کرونا به کشور می‌گذرد. به‌عبارت دیگر 365روز است که مردم در نبردی سخت با کووید- 19دست و پنجه نرم کرده‌اند.

حذف دلار4200 از مهر 1400

ویرایش جدید بودجه سال 1400با رأی قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید و از هفته آینده بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس شروع می‌شود.
یک‌ سال پس از اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور، رئیس شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌و‌گو با همشهری از ضعف‌های مدیریتی می‌گوید

بحران سلامت روان معضل اصلی، دوران پساکروناست

یک‌سال از روزی که نخستین خبر در مورد فوت دو بیمار مبتلا به ویروس عجیب، گزارش شد، می‌گذرد؛ یک سال ترس و دلهره و وحشت. اسفند سال گذشته زمانی که موارد معدودی از ابتلا به ویروس کرونا، ثبت می‌شد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد تا سال بعدش نزدیک به 60هزار نفر قربانی ویروس شوند و چندین میلیون‌ نفر با بیماری بجنگند.

پارکینگ‌های عمومی به زیر سطح شهر می‌روند