شلیک تیر خلاص به تجارتی نیمهجان
یادداشت یک
پاندمی کووید-۱۹ برای جهان کابوسی تلخ بود. اینک حدود یک سالی از آغاز این کابوس میگذرد. این اتفاق بیسابقه و این بیماری فراگیر در زندگی همه آدمها و نحوه زیستشان و به تبع آن نحوه کارکردن آنان نیز موجب تغییر شکلی جدی شده است.
بحران پیش از آغاز همهگیری کووید-19هم گریبان روزنامههای مختلف را گرفته بود. سر و کله زدن با بحران مالی، کاهش تبلیغات و اعتبار و ورشکستگی در مورد روزنامهها تنها مختص به عصر کرونا نیست.
تبعات اقتصادی بحران کرونا و رکود بازارهای جهانی پردامنه و گسترده بود، اما بحرانی که متأثر از شیوع این ویروس در حوزه فرهنگ بهوجود آمد نیز عمیق بود و سال سیاه کرونا زخمی کاری به بخشهای مختلف فرهنگ ازجمله حوزه مطبوعات زد.
ویروس بی اعتمادی به رسانه
طبق تحقیقاتی که انجام شده، اغلب مردم در دوران کرونا بیشتر از رسانههای ملی، از فضای مجازی استفاده کردهاند ولی به اخبار هیچیک از این رسانهها چندان اعتمادی نداشتهاند
از همان روز اول دغدغهمان اطلاعات بود؛ اینکه خبر درست را از کجا بخوانیم و به حرف کدام مسئول و غیرمسئول اعتماد کنیم.