13
چهار شنبه 29 بهمن 1399
شماره 8162
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شلیک تیر خلاص به تجارتی نیمه‌جان

یادداشت یک
پاندمی کووید-۱۹ برای جهان کابوسی تلخ بود. اینک حدود یک ‌سالی از آغاز این کابوس می‌گذرد. این اتفاق بی‌سابقه و این بیماری فراگیر در زندگی همه آدم‌ها و نحوه زیستشان و به تبع آن نحوه کارکردن آنان نیز موجب تغییر شکلی جدی شده است.
ویژه
سال99 متفاوت‌ترین سال کاری رسانه‌ها به‌حساب می‌آید. سال کرونایی تغییرات شگرفی در نحوه کار و مدیریت رسانه‌ای ایجاد کرد که همچنان ادامه دارد.
شاید نزدیک به 2 قرن پیگیری و رصد اخبار، تحلیل مسائل روز و روشنگری روی کاغذ، روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی را به مهم‌ترین بخش زندگی اجتماعی مردم بدل کرده باشد.
بحران درآمد، بحران کاغذ و بحران مخاطب بیانگر بخشی از مصایب رسانه‌هاست؛ مصایبی که طرح و تلاش برای رفع آنها مربوط به دوره کرونا نبود و نیست.
بحران پیش از آغاز همه‌گیری کووید-19هم گریبان روزنامه‌های مختلف را گرفته بود. سر و کله زدن با بحران مالی، کاهش تبلیغات و اعتبار و ورشکستگی در مورد روزنامه‌ها تنها مختص به عصر کرونا نیست.
تبعات اقتصادی بحران کرونا و رکود بازارهای جهانی پردامنه و گسترده بود، اما بحرانی که متأثر از شیوع این ویروس در حوزه فرهنگ به‌وجود آمد نیز عمیق بود و سال سیاه کرونا زخمی کاری به بخش‌های مختلف فرهنگ ازجمله حوزه مطبوعات زد.

ویروس بی اعتمادی به رسانه

طبق تحقیقاتی که انجام شده، اغلب مردم در دوران کرونا بیشتر از رسانه‌های ملی، از فضای مجازی استفاده کرده‌اند ولی به اخبار هیچ‌یک از این رسانه‌ها چندان اعتمادی نداشته‌اند
از همان روز اول دغدغه‌مان اطلاعات بود؛ اینکه خبر درست را از کجا بخوانیم و به حرف کدام مسئول و غیرمسئول اعتماد کنیم.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8162