• شنبه 19 مهر 1399
  • السَّبْت 22 صفر 1442
  • 2020 Oct 10

صدای ما بود

بگذارید در همین جمله اول جرم جراحت جمع‌شده در جم را جاری کنم . صدای آن جمعیتی که در اولین غروب سیاوش چاووشان، ناله از مرغ‌سحر می‌طلبید، می‌دانست که از تن شب در پیش، پیراهن سپیده در نخواهد آمد.

جان جانان ‌در توس

«همراهان دل، در مسیر مشهد هستم. منوط بر اینکه تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد، فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد»

شجریان یک مکتب بود

محمدرضا شجریان یک نابغه استثنایی و کم‌نظیر در موسیقی ایران به‌خصوص موسیقی آوازی ایران بود. نابغه‌ای که علاوه بر آواز در ابعاد دیگر حرفه‌اش بسیار متفاوت بود.

همبستگی عقلی و شرعی مردم در اربعین ویژه

مسئله اربعین از دیرباز برای شیعیان به‌خصوص مردم ایران جایگاه خاصی داشته است. با توجه به روایاتی که در استحباب موکد زیارت اربعین وجود دارد، مردم ایران این روز را همواره با برپایی مراسم‌های سوگواری و اجتماعات گرامی داشته و به ساحت مقدس سیدالشهدا و اهل‌بیت ایشان ابراز ارادت کرده‌اند.

سوگواری غریبانه

ایران امسال اربعین متفاوتی را تجربه کرد. با شیوع کرونا و دستور ستاد ملی کرونا، تصمیم بر این شد که از اوایل هفته گذشته تمامی مساجد و مصلی‌ها تعطیل شده و راهپیمایی جاماندگان اربعین نیز که هرساله از میدان امام‌حسینع تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری برگزار می‌شد، اجرا نشود و به توصیه مقام معظم رهبری نیز قرار شد زیارت اربعین به‌جای هیأت‌ها و مساجد در خانه‌ها قرائت شود.

ماسک ساده برای نجات جان گرانبها

«ماسک» ساده‌ترین راه مقابله با ویروس کروناست.

مراسم عزاداری و قرائت زیارت اربعین با حضور رهبر معظم انقلاب

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینیره با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

تحریم‌های جدید اثری بر بازارها ندارد