• پنج شنبه 19 تیر 1399
  • الْخَمِيس 18 ذی القعده 1441
  • 2020 Jul 09

اتفاق بزرگ برای بازنشستگان

سازمان تأمین اجتماعی متعهد به اجرای‌ سریع همسان‌سازی شده است/ دولت اعتبارات لازم را از طریق واگذاری بخشی از سهام ۹ شرکت دولتی به سازمان تأمین اجتماعی تامین کرده است
مت0ن0اسب‌س0ازی ح0ق0وق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که با عنوان طرح همسان‌سازی شناخته می‌شود، پس از سال‌ها مطالبه‌گری و پیگیری بازنشستگان و فعالان اجتماعی با دستور رئیس‌جمهوری سرانجام به تصویب هیأت وزیران رسید.

ظرفیت تکمیل است.... فاصله بگیرید

قطار اول از راه می‌رسد، فشردگی مسافران به قدری است که از سوار شدن صرف‌نظر می‌کند.

درد امروز، راه فردا

به‌مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان
اگر «رومینا» و «پدر رومینا» از کودکی کتابخوان بودند و بخشی از روزهای کودکی و نوجوانی‌شان را مثلا در نزدیک‌ترین کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذرانده بودند؛ بازهم آن حادثه تلخ و آن جنایت وحشتناک رخ می‌داد؟

در بستر داستان‌ها، کودکان را با کتاب آشتی بدهیم

خودمان را در کتاب‌ها یافتیم، جاهایی و در هنگامه‌هایی از گذشته یا خیال‌پردازی‌هایی دور از دسترس، در داستان‌هایی که خواندیم، با صفحه‌ به صفحه‌‌ای که خواندیم بزرگ شدیم، کتاب‌ها بزرگمان کردند.

چالش‌ها و مزیت‌های همکاری راهبردی ایران و چین

سند همکاری‌های 25ساله ایران و چین طی هفته‌های گذشته مورد بحث محافل عمومی قرار گرفته و در ارتباط با این موضوع، مواضع مختلفی از سوی افکار عمومی، نمایندگان مجلس و مسئولان در دولت و وزارت خارجه مطرح شده است.

حیات شورایاری‌ها ادامه پیدا می‌کند

شورایاری محلات از همان ابتدای شروع به کارش همواره با مخالفت‌هایی مواجه بوده، با این حال، اما پس از گذشت 20سال از شکل‌گیری، این نهاد محلی به‌عنوان دیده‌بان احقاق حق محلات به‌دلیل اینکه از دل مردم برآمده و بر حل مشکلات مردم از کف محلات تمرکز کرده، هنوز هم زنده است و به حیات خود ادامه می‌دهد.

کنار ایران هستیم

هفته گذشته، ائتلافی جدید و نوظهور پا به عرصه سیاست در عراق گذاشت؛ ائتلافی که اگرچه خبر تاسیسش در سایه بحران‌های جنجالی اخیر منطقه کمتر شنیده شده، اما به‌نظر می‌رسد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تحولات پیش‌روی عراق داشته باشد.

توجه دیرهنگام به مسکن‌

کم‌لطفی به حوزه مسکن در دولت نخست روحانی حقیقتی است که اکنون رئیس‌جمهور هم به آن معترف شده و بر لزوم رفع این عقب‌ماندگی تأکید می‌کند؛ اما همچنان مباحثی که برای رفع کمبود مسکن مطرح می‌شود همان برنامه‌هایی است که از یک سال پیش از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن ارائه شده و در مقایسه با مقیاس عقب‌ماندگی‌های حوزه مسکن و وضعیت متقاضیان مصرفی آن چندان کارگشا نیست.

به گیرنده دست نزنید فرستنده مشکل دارد

باید غول‌ها را ببریم تا المپیکی شویم