• شنبه 24 خرداد 1399
  • السَّبْت 21 شوال 1441
  • 2020 Jun 13

فهرست انتظارات

آثاری از: طیبه سیاوشی‌، سید محمد حسینی، سید محمدعلی ابطحی، هادی حق‌شناس، سیدفرید موسوی ، حسین‌سلاح‌ورزی، شریفی یزدی ، پوریا گل‌محمدی، علیرضا ابراهیمی، کورش‌زارعی، حمید پارسانیا و علی ساری
گزارش همشهری از جشنواره آدم‌برفی‌ها که دیروز در ارتفاعات شمال شهر تهران برگزار شد

بازی آدم‌برفی‌های خوشحال زیرآفتاب توچال

ارتفاعات شمالی تهران قرار است همچنان پناه مردمی باشد که ناپاکی هوا و حالا هم مهمان ناخوانده قرن، نفس‌هایشان را تنگ کرده است.

عطش سفر و طغیان مداوم بیماری

تعطیلات خردادماه تأثیر سفر بر افزایش شیب ابتلا به کرونا در کشور را عیان کرد.

حمل‌ونقل عمومی مسئله اول تهران

شاید اغراق نباشد بیش از 3دهه است که حمل‌ونقل عمومی شهری در صدر برنامه‌های میان‌مدت توسعه کشور قرار گرفته است و همچنین در بودجه‌های مصوب کشور از برنامه پنج‌ساله اول که ماده‌ای اختصاصی تحت عنوان الگوی مصرف حمل‌ونقل، داشت و تا برنامه‌های اخیر.

خودکشی و زمینه‌های‌آن

​​​​​​​روش‌های مختلفی برای اقدام به‌ خودکشی وجود دارد اما شدید و خطرناک‌ترین موارد که در ایران شاهد آن هستیم که اغلب منجر به فوت نیز می‌شود روش دار زدن، خودسوزی و استفاده از سموم کشاورزی است.

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند همزمان روی 2صندلی بنشینند

«احیای اصل اصلاحات»، «ضرورت تدوین مانیفست اصلاح‌طلبی براساس 4معیار»، «پیرایش هویت اصلاحات و ساختن هویتی جدید از دل آن» و «گلایه از عذرخواهان جریان اصلاحات و ضرورت روشن‌شدن مرزبندی‌های جدید در این جریان» نسخه سعید حجاریان برای خروج اصلاحات از رخوت و به‌روز شدن آن است.

حکایت آنلاین دریا

از سال 1395که این فیلم ساخته شد تا بهار 1397که سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم‌فجر برای نخستین‌بار آن را به نمایش درآورد و تا امروز که خرداد 1399سراشیبی پایان را طی می‌کند و چشممان به تماشای آنلاین فیلم بهمن فرمان‌آرا روشن شد، می‌توان این شعر شمس لنگرودی را تصدیق کرد که:  حکایت دریاست زندگی/ گاهی درخشش آفتاب/برق و بوی نمک/ ترشح شادمانی  گاهی هم فرو می‌رویم/ چشم‌های‌مان را می‌بندیم/ همه جا تاریکی است
همشهری از جزئیات کامل بازگشایی مهد‌ کودک‌ها‌ گزارش می‌دهد

تنها درمهدکودک!

چند‌ماه است که کرونا، کرکره بسیاری از کسب و کارها را پایین کشیده است.

دستور ویژه برای بررسی یک خودکشی