• دو شنبه 22 مهر 1398
  • الإثْنَيْن 14 صفر 1441
  • 2019 Oct 14

هشدار سیلاب

وزارت نیرو در نخستین هشدار پاییزی نسبت به خطر طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب هشدار داد
باران‌های سیل‌آسا در برخی شهرهای شمالی ایران در 2روز گذشته، آژیر هشدار وزارت نیرو را برای آماده‌باش در برابر سیلاب‌ها به صدا درآورد.
رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری امام‌حسینع:

آمریکایی‌ها عزت‌سپاه را افزون‌ترکردند

مراسم سالانه دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌حسینع صبح روز گذشته با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

همگرایی منطقه‌ای؛ مأموریت عمران‌خان

سفر عمران‌خان، نخست‌وزیر کشور پاکستان را باید از این جهت جدی گرفت که در منطقه خاورمیانه و محیط پیرامونی ایران، اسلام‌آباد تنها دولتی است که منافعش بر همگرایی و کاهش تنش میان تهران و ریاض از دیگران بیشتر است.

آمارهای متناقض از جمعیت دانش آموزی

​​​​​​​نقش روزافزون آمار و اطلاعات به‌عنوان پیش‌نیاز تصمیم‌گیری‌ها، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر کسی پوشیده نیست.

معدن اسناد و مدارک!

زمانی از آزادی رسانه که سخن به میان می‌آمد، می‌گفتند مطبوعات در نوشتن آزادند، اما آزادی پس از نوشتن است که آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

خط قرمزهای پررنگ‌تر از متن

«شکل‌گیری نهادهای موازی نظارتی»، «دریافت پیام‌های متعدد محدودیت و ممنوعیت انتشار مطالبی از قبل» و «دریافت توصیه‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی» به داستان جدی برای رسانه‌ها بدل شده است.

تجلیل از تهران‌پژوهان در بخش‌های هنری و فرهنگی

ششمین جشنواره پژوهشی جایزه تهران با هدف تکریم و تقدیر از تهران‌پژوهان در پایان آذرماه و همزمان با هفته پژوهش در تهران برگزار می‌شود.

فرو نشست در دشت‌های ایران

اولین نشانه‌های فرونشست در کشور، در دهه50 دیده شد. 20سال بعد و در دهه70 نشانه‌های آشکارتری از فرونشست به‌خصوص در منطقه رفسنجان رخ نمایاند.