• چهار شنبه 10 مهر 1398
  • الأرْبِعَاء 2 صفر 1441
  • 2019 Oct 02

مذاکره برای زندگی

با کسانی حرف زده‌ایم که پیوند‌دهنده مهربانی کسانی شده‌اند که با مرگشان زندگی می‌بخشند
«آقای دکتر تو رو خدا یه کاری بکنید.

پیشنهاد اقتصادی ایران برای اوراسیا

مذاکرات بین‌المللی حسن روحانی، رئیس‌جمهور هفته قبل در نیویورک برپا بود و دیروز در آسیای میانه، هفته قبل مقامات اروپایی با روحانی دیدار کردند و روز سه‌شنبه مقامات کشورهای اوراسیایی. اروپایی‌ها در عمل به تعهدات برجامی خود ناتوان بودند و حالا ایران به فکر همکاری‌های اقتصادی با همسایگان است.

شگفت‌انگیز‌ترین پدیده جهان

چین اکنون دومین قدرت اقتصادی جهان پس از ایالات متحده آمریکاست.

تحمیل زیان سوخت کم‌کیفیت به‌خودروهای استاندارد

نوع سوخت و روغن موتور مورد استفاده در خودرو از مهم‌ترین عواملی است که در طول عمر موتور خودرو مؤثر است.

عزم‌جدی وزیر ارتباطات برای پایان ارزش افزوده

با وجود همه جنجال‌هایی که پس از اعلام قصد وزیر ارتباطات برای تعطیلی سرویس‌های ارزش افزوده به‌وجود آمد گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که عزم محمدجواد آذری جهرمی برای پایان دوران تخلفات گسترده این سرویس‌ها مشهور به وس جدی است.

رمزگشایی از عاملان تصادفات جاده‌ای

براساس آمارهای جهانی، ایران جزو 11کشور اول جهان ازنظر بالا بودن درصد مرگ‌ومیر جاده‌ای است و حتی  در برخی از آمارها این رتبه به 4نیز می‌رسد.

3 مترسرانه آموزش در مدارس تهران

بعد از گزارشی که سی‌ویکم شهریور‌ماه از وضعیت بد مدارس سیل‌زده لرستان در آستانه سال تحصیلی جدید با عنوان « مدارس به گل نشسته» در روزنامه همشهری منتشر کردیم، 2 گروه واکنش نشان دادند؛ اول مخاطبان همشهری که برای کمک به دانش‌آموزان آن روستاها تماس گرفتند و هنوز هم پیگیر حل مسئله هستند و دوم تعدادی از مدیران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و در رأس آن مهرالله‌رخشانی‌مهر، رئیس این سازمان که این گزارش را سیاه‌نمایی علیه خود دانستند.

ابرقدرت شرقی

چینی‌ها دیروز با برگزاری یک رژه نظامی باشکوه، هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را جشن گرفتند و به جهان یادآوری کردند که یک ابرقدرت اقتصادی و نظامی، این بار از شرق دور سر بر آورده است.

جای حیوان، جنگل است نه کوله‌پشتی دختران

قاضی تلگرام،‌ فیلتر شد