2
چهار شنبه 10 مهر 1398
شماره 7774
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طغیان اصولگرایان صاحب تریبون

فلاحت‌پیشه: جمعی از نمایندگان برای هیاهو‌سازی‌ از خارج از مجلس خط می‌گیرند و موظف هستند موضوع را به صحن علنی مجلس بکشانند
خروجی 2جدال و رودررویی اخیر علی لاریجانی در صدر مجلس با طیفی که در هر 4 اجلاسیه گذشته مجلس دهم در رقابت لاریجانی و عارف بر سر کرسی ریاست در بهارستان رأیشان را به سبد لاریجانی ریخته بودند، مرزبندی انتخاباتی طیف‌های حاضر در جناح راست را بیش از گذشته پررنگ‌تر کرده است.
ویژه
فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست‌وسومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه با تأکید بر اینکه امروز حصار‌ها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس چین درخصوص کمک‌های ایران به کشور‌های محور مقاومت به‌خصوص یمن گفت: در عراق و سوریه هم ما با درخواست دولت‌های رسمی و مستقر این کشور‌ها به کمکشان رفتیم و به آنها کمک‌های مستشاری، تسلیحاتی و تجهیزاتی کردیم و قرارداد بستیم و مسئول اینها هم سپاه بود که البته درمواردی ارتش نیز به آن کمک کرد، ولی در موضوع یمن اوضاع کمی متفاوت‌تر است.
رئیس مجلس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره ضمن استقبال از مواضع اخیر محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی گفت که درهای ایران به روی سعودی‌ها باز است و از حل اختلافات از طریق گفت‌وگو استقبال می‌کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه، فیلم، عکس و سفرنامه اربعین با اشاره به اینکه کشورمان در شرایط خطیر و حساسی قرار گرفته است، گفت: امروز تحریم‌های ظالمانه و سیاست فشار حداکثری دشمنان از هر سو بر کشورمان وارد می‌شود و در منطقه نیز کشورهایی هستند که نه‌تنها با اعمال این فشارها علیه کشورمان همراهی می‌کنند، بلکه آمریکایی‌ها را به تشدید این فشارها نیز تشویق می‌کنند و منطقه ما را در وضعیت پیچیده و دشواری قرار داده‌اند که باید خیلی مراقب و هوشیار باشیم.

پیشنهاد اقتصادی ایران برای اوراسیا

روسای جمهور ایران و روسیه برای دومین بار در 2 هفته اخیر با هم دیدار کردند
دیپلماسی
مذاکرات بین‌المللی حسن روحانی، رئیس‌جمهور هفته قبل در نیویورک برپا بود و دیروز در آسیای میانه، هفته قبل مقامات اروپایی با روحانی دیدار کردند و روز سه‌شنبه مقامات کشورهای اوراسیایی. اروپایی‌ها در عمل به تعهدات برجامی خود ناتوان بودند و حالا ایران به فکر همکاری‌های اقتصادی با همسایگان است.
تصویر دیده نشده  دیروز از دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
PDF ایران
کوتاه ایران
وزیر دفاع در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع ژاپن، گفت: اتهاماتی که برخی در مورد حادثه آرامکو به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده‌اند، پایه و اساسی نداشته و هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این موضوع وجود ندارد و کسانی که ایران را متهم می‌کنند یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند توانایی‌های نظامی ملت یمن را باور کنند.