• شنبه 30 شهریور 1398
  • السَّبْت 21 محرم 1441
  • 2019 Sep 21

ریشه‌های فساد درخصوصی‌سازی‌

در شرایطی که این‌روزها ردپای خصوصی‌سازی در همه بحران‌های کارگری دیده می‌شود، گویا دولت بالاخره قرار است برای اصلاح روند و توقف اشتباهات در خصوصی‌سازی‌ دست به‌کار شود.

مدرسه‌های به گل نشسته

مدرسه تا کمر در گِل فرو رفته، البته بعد از 6‌ماه دیگر اسمش گِل نیست، کوه خاک است که گُله به گُله داخل کلاس‌ها سر به فلک کشیده و آنها را شبیه یک رشته کوه به‌هم‌پیوسته کرده است.

فرصت‌های حضور در گردهمایی جهانی

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از اواخر سپتامبر قریب به یک‌ماه برگزار می‌شود، فرصت‌های کم‌نظیری در اختیار کشورها قرار می‌دهد تا دیدگاه‌ها، مواضع و مسائل مورد نظر خود را در جامعه جهانی و از تریبون این سازمان جهانی مطرح کنند؛ از آنجا که اخبار و گزارش‌های مرتبط با نشست‌های مختلف سازمان ملل مورد توجه افکار عمومی در سطح جهان است و بازتاب‌های گسترده‌ای دارد، حضور در این نشست‌ها و بهره‌برداری از فرصت‌های آن، جذابیت ویژه‌ای برای دولت‌ها ایجاد می‌کند.

مشیری و روح رؤیایی عشق

فریدون مشیری از معدود شاعران این ایام است که نه‌تنها در زمان حیاتش، بلکه پس از درگذشتش نیز که اکنون نزدیک به 20سال از آن می‌گذرد، همچنان به‌عنوان شاعری با سروده‌های روان و دلنشین در خاطر اهل شعر جای دارد.

مدیریت تنش نیاز امروز دستگاه دیپلماسی کشور

در شرایطی که تنش‌ها در جای‌جای منطقه خاورمیانه رو به فزونی رفته است، وظیفه دیپلمات‌هاست که وارد عرصه شده و با مهارت‌های دیپلماتیک‌شان به حل و مدیریت تنش‌ها بپردازند؛ به‌خصوص که دشمنان ایران مترصد فرصتی برای ضربه زدن به منافع و امنیت ملی کشورمان هستند و دنبال بهانه‌ای برای ائتلاف‌سازی‌ علیه ایران برای تحریم و ایزوله‌سازی‌ بیشتر هستند.

دوئل در نیویورک

فشار دولت آمریکا برای منزوی‌کردن وزیر خارجه ایران بی‌نتیجه ماند، آمریکا نام محمدجواد ظریف را در لیست تحریم قرار داده بود و تا دقیقه90 از صدور ویزا برای حضور او در اجلاس سازمان ملل امتناع کرد اما ظریف فارغ از آنچه در کاخ سفید می‌گذرد، از تهران گرد و خاکی شدید علیه دولت ترامپ به پا کرد.

زیر تیغ انقراض

خودشان را زنده نگه داشته‌اند اما چه زنده ماندنی؟ حال و روزشان مانند بیمار در حال احتضاری است که تنها به دم‌و‌بازدمی کفایت می‌کند.

تجارتخانه‌ای به نام قرق اختصاصی

این روزها، آنچنان که ظل‌السلطان، فرزند ارشد ناصرالدین‌شاه شکارگاه را خالی از شکار می‌کرد، دیگر به کسی جواز صید و شکار نمی‌دهند.