• سه شنبه 28 خرداد 1398
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1440
  • 2019 Jun 18

مسیر عبور از جنگ اقتصادی

«آمریکا به جنگ اقتصادی و ترور اقتصادی علیه مردم ایران دست زده است.»؛ حسن روحانی پس از مذاکره با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و پیش از عزیمت به اجلاس شانگهای، ادبیات جدیدی را برای توصیف تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، به‌کار برد.

اخطاریه اراک

روز گذشته، ایران از اقدامات جدید خود در کاهش برخی تعهدات برجامی رونمایی کرد؛ این اقدامات توسط مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران در حضور نمایندگان رسانه‌ها در تاسیسات آب سنگین اراک تشریح شد.
تئوری مناسب برای اقتصاد کلان چیست؟

قوانین اقتصاد، پایدار است؛ اولویت‌ها عوض می‌شود

هم‌اکنون از جنگ اقتصادی صحبت می‌شود.

ضرب‌الاجل 10روزه ایران به اروپا

«ایران تا 10روز دیگر سقف 300کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده را پشت سر می‌گذارد.»

مُسکن موقتی برای مسکن

گیر کار حوزه مسکن در اقتصاد کلان است؛ این ساده‌ترین تعریفی است که می‌توان درباره دلایل آشفتگی بازار و افول تولید مسکن ارائه داد و طبیعتا اگر قرار باشد راهکاری برای رفع مشکلات این حوزه ارائه شود، نخستین راهکار و الزام، اصلاح رویه‌ها و خصایص همان اقتصاد کلان است.

سپر زمینی در مقابل خطرات فضایی

فرضیه نابودی جهان بر اثر برخورد شهاب‌سنگ‌های غول‌پیکر یا سیارک‌ها با تخیل حتی پیش آمدن سرنوشت احتمالی دایناسورها برای ما آدم‌ها، عده‌ای را به تکاپو انداخته تا راه‌های دفاعی ویژه‌ای را برای کم کردن احتمال این برخورد تدارک ببینند.

افتتاح پلازای میدان هفتم تیر؛ هفته آینده

میدان شهدای هفتم‌تیر در قلب پایتخت تنها یک‌هفته تا تبدیل به پلازای شهری فاصله دارد؛ یک هفته تا تبدیل این میدانگاه پرتردد خودرو و شلوغ به مکانی برای لذت بردن رهگذران.

قاچاق لوازم خانگی تضمینی شد

تیراژ تولید انواع لوازم خانگی به‌شدت کاهش یافته،  اما در مقابل روند رشد قیمت‌ها سر به فلک می‌زند.

برانکو چرا رفت؟