• چهار شنبه 12 دی 1397
  • الأرْبِعَاء 24 ربیع الثانی 1440
  • 2019 Jan 02

بهبود تولید لوازم خانگی

گزارش تحلیلی همشهری نشان می‌دهد سیر صعودی تولید لوازم خانگی به‌دلیل واقعی شدن قیمت‌ها و افت تقاضای کاذب تا پایان امسال تداوم می‌یابد
تازه‌ترین آمارهای وزارت صنعت حاکی از رشد تولید انواع لوازم خانگی در مهر‌ماه نسبت به شهریور‌ماه امسال است.

سایه گذر آقا نجفی بر سر نقش‌جهان

اهمال در ابلاغ حریم میدان نقش جهان و 116 اثر تاریخی پیرامون میدان ثبت جهانی شده اصفهان در یونسکو توسط دفتر ثبت آثار تاریخی، دست شهرداری اصفهان را برای زیر و رو کردن حریم درجه یک میدان نقش جهان و برخی بناهای تاریخی واقع در بافت تاریخی اصفهان بازگذاشت.

دوچرخه، سلاح پیروزی در جنگ با تحریم و ترافیک

در سال1993 که نگارنده برای تحصیل به آلمان رفتم یک دوچرخه به قیمت 80مارک خریدم. 4.5سالی که در شهر مونیخ دانشجو بودم این دوچرخه تنها وسیله نقلیه من بود.

صلح نزد مولانا

در هفته جاری فرصتی دست داد تا به بهانه برگزاری هشتمین همایش مهر مولانا که به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرکز اسناد و کتابخانه ملی و موسسه فرهنگی سروش مولانا برگزار شد در جمع مولاناشناسان از کشورهای مختلف باشم.

داستان کراوات آقای جنتلمن

حسین کلانی، ستاره پیشین فوتبال ایران، به همشهری ورزشی می‌گوید پیش از برنامه دوشنبه شب شبکه ورزش، گفته بود چنانچه از او بخواهند کراواتش را باز کند، در برنامه حاضر نمی‌شود
حضور یک چهره ورزشی با کراوات در تلویزیون شاید به خودی خود اهمیتی نداشته باشد؛ اما زمانی داستان اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این اتفاق برای اولین بار در سه چهار دهه اخیر افتاده است.

تحصیل با طعم ترس

بخاری نفتی مدرسه اسوه حسنه زاهدان که آتش گرفت؛ مونا، صبا، یکتا و مریم از همه بیشتر سوختند

ضربه به اعتماد عمومی

موضعگیری‌ها و رفتارهای جنجالی جمعی از مسئولان کشور چند صباحی است که فضای رسانه‌ای کشور را قُرق کرده است. ادعا‌‌های بی‌سند و موضعگیری‌های جنجالی آنها درباره برخی موضوعات از مذاکرات هسته‌ای گرفته تا رایزنی‌های سیاسی و حتی موضوعات 8 سال دفاع‌مقدس چنان موج‌ساز بوده که درنهایت کار، یکی بعد از دیگری از میدان به‌در‌آمده و از ادعاهایشان عقب‌نشینی کرده‌اند.
در سه‌شنبه‌های بدون خودروی دیگر، شهردار تهران باز هم با دوچرخه به محل کارش رفت و سپس با تاکسی به روزنامه همشهری آمد

شهردار در‌همشهری

سرگرم کارمان بودیم که ناگهان شهردار تهران آمد داخل گروه شهری. سرزده و بدون هماهنگی. گفت:‌ «صدبار شما آمدید دفترم، حالا نوبت من است.»

موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد شهرداران کلانشهرها