• یکشنبه 29 مهر 1397
  • الأحَد 10 صفر 1440
  • 2018 Oct 21

جامعه ایران برای روزهای سخت چقدر آماده است

تاب‌آوری اجتماعی ظرفیت سازگاری و مقابله با تنش‌ها و بحران‌های اجتماعی است.

پایان یک پروژه درخاک مانده

تا چند روز پیش بزرگراه صیاد به سمت شمال، چندکیلومتر مانده به بزرگراه ارتش به پایان می‌رسید و حجم زیاد خودرو‌هایی که در این مسیر حرکت می‌کردند در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف تقسیم می‌شدند تا از معابر فرعی به بزرگراه ارتش و بزرگراه امام علی راه پیدا کنند.

آسیب‌شناسی تغییرات در کابینه

از آن هنگام که کابینه دکتر حسن روحانی با پشتیبانی ضمنی اصلاح‌طلبان استقرار یافت، روشن بود که نوع نگرش وی به ناگزیر از سوی اصلاح‌طلبان تحمل می‌شود و انتقادات گوشه و کنار نسبت به‌کندی تصمیم‌گیری هر از چند گاهی به پهنه آشکار سیاسی بروز پیدا می‌کرد.

ساخت ابر رایانه عزم‌ملی‌ و دولتی می‌طلبد

سخنان اخیر وزیر ارتباطات درباره سوپرکامپیوترها مرا به فکر فرو برد. ایشان از سوپرکامپیوتر دانشگاه امیرکبیر گفتند که در سال 90ساخته شده و در آن زمان یکی از 500سوپرکامپیوتر برتر دنیا بود.

سرنوشت مشترک ترامپ و بن‌سلمان

اگر حادثه ترور خاشقجی در زمانی دور از انتخابات سرنوشت‌ساز آمریکا رخ می‌داد هرگز شاهد چنین موج رسانه‌ای بزرگی نبودیم، مخالفان دونالد ترامپ براساس منافع انتخاباتی خود از این جنایت استفاده کردند

خداحافظی مردان اقتصاد از دولت

نظریه‌پرداز اقتصاد آزاد در کابینه روحانی درخواست استعفایش را به‌صورت عمومی منتشر کرد و از اختلاف‌نظرهایی که با سیاست‌های اقتصادی دولت دارد، پرده برداشت.

کاناپه به‌سرنوشت خانه‌پدری گرفتار می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد «کاناپه» کیانوش عیاری هم به سرنوشت «خانه پدری» دچار شده و 2 فیلم اخیر عیاری فرصت اکران پیدا نخواهند کرد.

افغانستان؛ تجزیه یا فدرالیسم