• یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
  • الأحَد 5 رمضان 1439
  • 2018 May 20

منشور «شهر»داری پایتخت

نخستین جلسه محمدعلی افشانی با معاونان و مشاوران شهرداری تهران
شهردار تهران بعد از آنکه حکمش را در آخرین روزهای هفته گذشته از وزیر کشور گرفت، روز گذشته نخستین جلسه خود را با معاونان شهرداری تهران تشکیل داد.
گزارش همشهری از خانواده‌هایی که با اهدای اعضای عزیز جان باخته‌شان به دیگران زندگی دوباره می‌دهند

وداع با مرگ،‌ لبخند به‌زندگی

صدای گاه و بیگاه بوق دستگاه تنفس مصنوعی سکوت اتاق را می‌شکند. مانیتورها آخرین وضعیت علائم حیاتی بیمارانی را که ردیف به ردیف کنار هم جای گرفته‌اند و چشمانشان با برچسب‌های سفید پوشانده شده نشان می‌دهد.

مشارکت شهروندی با اعتماد و امید

شعار اصلی آقای افشانی در برنامه‌های ارائه شده«شهر زیست‌پذیر» و «شهروند مشارکت‌پذیر».

صید اهل نظر

گفته‌اند که در اوایل انقلاب بعضی از معاریف روحانیت نزد مرحوم آیت‌الله و سیدمحمدرضا گلپایگانی که آن روز زعامت حوزه را بر عهده داشت رفتند و پیشنهاد کردند در حوزه‌های علمیه درس اخلاق برگزار شود، آقای گلپایگانی پاسخ داد برگزاری درس اخلاق خوب است اما پیش‌تر در حوزه کسانی بودند که سلوک و اخلاص آنها درس اخلاق بود و اینها تأثیرگذار بودند.

جای خالی زنان در هیأت رئیسه

وقتی اکثریت مردم یک زن را فارغ از جنسیتش، بلکه با اعتماد به توانمندی‌اش به‌عنوان نماینده خود انتخاب می‌کنند، دیگر این رویه‌ای درست نیست که بخواهیم در رقابتی نابرابر از شانس و فرصت قرار گرفتن یک زن در نقاط تأثیر‌گذار حوزه قانونگذاری کاسته شود یا صرفا نقش زنان در فراکسیونی با همین عنوان و یا حداکثر در کمیسیون‌هایی خاص تنزل یابد.

سکته در بازار لوازم آرایشی

مثل خیلی از بخش‌های بازار که این روزها اوضاع مساعدی ندارند، بازار لوازم آرایشی و بهداشتی هم خیلی خوب نیست. این را فروشندگان و واردکنندگان این محصولات می‌گویند. محصولاتی که اکثرا وارداتی هستند و نوسانات قیمت دلار و سایر ارزها تأثیر مستقیم روی آنها دارد

ساندویچی باز، سینما تعطیل!

شهر تا صبح بیدار است. بهانه، فرصت افطار تا سحر است و حکایت، زندگی در شب‌هایی است که به روزهای طولانی باخته‌اند. شب‌های کوتاه اما در این سال‌ها برای روشن‌بودنشان سنگ تمام گذاشته‌اند.

4تضمین اروپا در طبقه پانزدهم وزارت نفت

به فاصله یک روز پس از اجلاس سران اروپا در صوفیه، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، هیأتی را همراه خود کرد و با این پیام به وزارت نفت ایران آمد که: «متعهد هستیم که برای حفظ تجارت نفتی از ایران حمایت کنیم.»

3 برابر شدن جریمه صحبت کردن با موبایل در کلانشهرها

نبرد گلادیاتورهای تاجدار