• پنج شنبه 19 بهمن 1396
  • الْخَمِيس 22 جمادی الاول 1439
  • 2018 Feb 08

شب‌های کربنی

خیابان‌های تهران صحنه تردد 100هزار کامیون دودزاست که همه باید از شهر اخراج شوند
9روز آلودگی هوای متوالی در آسمان پایتخت از 10تا 18بهمن موجب انباشت و حبس 18هزار تن ذرات و گازهای آلاینده در فضای تنفسی شهروندان شد.

در فضای مجازی مردم بنویسند مسئولان بخوانند

رئیس‌جمهور، کتاب و نویسندگان را حلقه وصل گذشته و آینده دانست و با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب بیان است، اظهار داشت: کتاب نقش اساسی برای تحول، تحرک نسل‌ها و ساختن آینده داشته و دارد.

المپیک با حضور دختران سیاسی

خواهر رهبر کره‌شمالی و ایوانکا دختردونالد ترامپ در مراسم المپیک کره‌جنوبی شرکت می‌کنند
یک روز بعد از تأیید سفر ایوانکا ترامپ به کره‌جنوبی برای حضور در اختتامیه المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، از کره‌شمالی هم خبر رسید که خواهر رهبر این کشور نیز در سفری تاریخی برای شرکت در افتتاحیه این رقابت‌ها راهی جنوب خواهد شد.

طرح اصناف و شهرداری برای ساماندهی دستفروشان

با گذشت حدود 3هفته از نشست اتاق اصناف کشور با شهردار تهران و تصمیم‌گیری درمورد تشکیل کارگروه مشترک برای رفع موانع و بهبود تعامل واحدهای صنفی و مدیریت شهری، نخستین نشست این کارگروه هفته آینده برپا می‌شود.

مدارس تیزهوشان بودن یا نبودن؟

ابتدای هفته «محمد بطحایی» توییتی مبنی بر اینکه قصد کاهش استرس و اضطراب در دانش‌آموزان ابتدایی را دارد، نوشت و یک روز بعد این قید ابهام را با اعلام حذف آزمون مدارس خاص همچون نمونه دولتی و سمپادتیزهوشان پاسخ داد؛ اقدامی که با 2موج موافق و مخالف روبه‌رو شد؛ موافقانی که بیشتر در بدنه آموزش و پرورش هستند و مخالفانی که بیشتر از نخبگان و فارغ‌التحصیلان این مدارس محسوب می‌شوند و حتی روز سه‌شنبه جلوی در این وزارتخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

فاجعه تکرار نشد

53ساعت آتش و دود. 53 ساعت التهاب. ساختمانی که تصور می‌رفت پلاسکویی دیگر باشد، حالا ایستاده ‌است. اگرچه سست. اما دست‌کم فاجعه تکرار نشد.

رازهای صحنه

باز برف و باران

آغاز بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های تأمین اجتماعی