• شنبه 2 دی 1396
  • السَّبْت 4 ربیع الثانی 1439
  • 2017 Dec 23

تهران برای بحران باید آماده‌تر باشد

شهردار تهران:وجود مهربانی و همدلی در رفتار مردم نسبت به یکدیگر پس از وقوع زلزله برای من جالب بود؛ این اخلاق شهروندی و همراهی و همدلی مردم به‌عنوان یک سرمایه بزرگ به‌شمار می‌رود که امیدوارم همیشه حفظ شود.

سور و سوگ در چله سرپل

گوشه خیمه‌ها بالا می‌رود، چادر را از پشت به کمر گره می‌زنند و به سقف آسمان خیره می‌شوند، برخلاف زمین که پس‌لرزه‌هایش هنوز آرام و قرار ندارد، آسمان زمستانی امروز آرام و نیمه آفتابی است. آغازگران صبح، مادران شهر سرپل ذهاب هستند؛ بانوانی که با وجودشان، امید در شهر زلزله‌زده جوانه زده و رنگ‌وبوی زندگی غالب شده بر تصویر پرحجم ویرانی‌ها.

در پاسخ به چرایی هجمه به شهرداری تهران و دولت

اگر نگوییم انتخابات تنها عرصه مشارکت سیاسی برای اعمال نظر و‌ رای مردم در تعیین سرنوشت خود است اما می‌توان ادعا کرد که صندوق رأی، مؤثرترین امکان موجود و در اختیار اصلاح‌طلبان برای جریان‌سازی مشارکت مردم و بهبود عملکرد نهادهای انتخابی در ساختار قدرت است.

برای مواقع بحران آموزش ندیده‌ایم

در زلزله‌ای که در تهران به وقوع پیوست، شاهد 2نوع رفتار متفاوت زشت و زیبا در مردم بودیم؛ به‌عنوان مثال یک راننده اتوبوسی بود که بخاری اتوبوس خود را روشن کرده و مردم را به داخل ماشینش دعوت می‌کرد تا از سرما در امان بمانند و در مقابل شاهد این بودیم که عده‌ای از مردم با حضور در خطوط ویژه امداد و خلاف جهت رانندگی کردن باعث به‌وجود آمدن اختلال در معابر شده بودند.

زمزمه زلزله

درس عبرت یکی از مثبت‌‌ترین پیامدهایی است که زلزله اخیر کرج و تهران به همراه داشت. می‌توان با نگاه به نیمه پر لیوان گفت: شهروندان در یک‌مانور کاملا واقعی تحت آزمایش قرار گرفتند و حالا خیلی‌ها دنبال پاسخ این سوال هستند که«چگونه در برابر زلزله آماده باشیم.

صف‌آرایی جهانی علیه آمریکا؛ 128در برابر 9

ساعات پایانی روز پنجشنبه، چهره جدیدی از آمریکا برای جهان در جریان نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل به نمایش گذاشته شد؛ چهره‌ای که به تعبیر شبکه الجزیره «تنهایی» و به گفته مجری شبکه المیادین «شکست‌خوردگی» وجوه غالب آن به شمار می‌رفت.

هزینه 752میلیاردی گردشگران ایرانی‌ در ارمنستان

گردشگران ایرانی پس از گردشگران روس بیشترین گردشگران ورودی کشور ارمنستان را تشکیل داده‌اند

یک برش نازک از یک کیک بزرگ

«تهران، غیررسمی» روایت نادیده‌ها

زبانه‌های دلهره پشت نیمکت

مهار آتش‌سوزی در تالاب میقان