05
سه شنبه 30 خرداد 1402
شماره 8805
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقد میهن‌پرستی افراطی

نگاهی به نمایش خدای جهنم نوشته سام شپارد و به کارگردانی سیاوش جامع
یادداشت
«خدای دوزخ» آخرین نمایشنامه‌ سام شپارد - برنده‌ جایزه پولیتزر- است. این اثر که طنز سیاه و تراژدی را در پس زمینه خود دارد به نوعی هجوآمیز هم جلوه می‌کند.
ویژه
«چ» شاخص‌ترین فیلم کارنامه حاتمی‌کیا در 2 دهه اخیر، یکی از آثار جاه‌طلبانه سازنده‌اش هم محسوب می‌شود که چه در روایت و چه در پرداخت سینمایی فاصله‌ای قابل‌توجه با فیلم‌های متأخر حاتمی‌کیا دارد.
صفا آقاجانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پاسخ به این سؤال که چرا ما دیگر سریال‌های خیابان‌خلوت‌کنی مثل «زمانه» و «دردسرهای عظیم» نداریم، گفت: این کارها فیلمنامه‌ها، کارگردانان و بازیگرانی خوبی داشتند.
یاد
نصرالله ناصح‌پور، خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی که به‌دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود شامگاه یکشنبه 0 ۲۸ خرداد‌ماه 0 در ۸۳ سالگی درگذشت.

چ مثل چمران

نسل امروز بسیاری از شخصیت‌ها مانند چمران را فقط در آثار هنری و ادبی می‌تواند بشناسد
گزارش
کمتر کسی را می‌توان در ایران سراغ داشت که نامی از مصطفی چمران، فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم نشنیده باشد.
«عروسک» در راه اکران

«عروسک» در راه اکران

جلیل اکبری‌صحت، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عروسک» در تدارک اکران این فیلم در نخستین سالگرد فقدان کارگردانش است.
پاک نیت، بازیگر سریال ده‌نمکی شد
پاک نیت، بازیگر سریال ده‌نمکی شد
محمود پاک‌نیت در سریال تازه مسعود ده‌نمکی ایفای نقش می‌کند. «رستگاری» نام سریال تازه مسعود ده‌نمکی است که برای پخش در ایام ‌ماه مبارک رمضان آماده نمایش خواهد شد.
مسعود کرامتی، بازیگر نمایش «خوشدلان»: آقای پورصمیمی با من تماس گرفت و پیشنهاد کار را داد و من بدون اینکه بدانم متن چیست از آنجایی که با هم دوست هستیم و در عرصه بازیگری بزرگ ما و برایم قابل‌احترام است، پذیرفتم.