07
سه شنبه 30 خرداد 1402
شماره 8805
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آموزش شبه‌نظامیان بلاروسی در لهستان برای شورش مسلحانه

دریچه
روزنامه تایمز مدعی شده که تبعیدیان بلاروسی در لهستان در حال آموزش برای یک شورش مسلحانه در کشور خودشان هستند.
ویژه
حمدصادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار اتباع پاکستانی جان‌باخته در حادثه غرق‌شدن قایق مهاجران در نزدیکی سواحل یونان در دریای مدیترانه به بیش از ۳۰۰نفر رسیده است.
وزیر انرژی هند هشدار داده است که تلاش‌های آمریکا و اروپا برای یارانه دادن به صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر داخلی معادل «حمایت‌گرایی» غربی است و رسیدن به اهداف آب و هوایی کشورهای در حال توسعه را متوقف می‌کند.
اهالی و ساکنان ایالت‌های شمالی آمریکا و هم مرز با کانادا چند روزی است با صحنه‌های عجیبی در زمین و آسمان روبه‌رو می‌شوند.

ژست تنش‌زدایی بلینکن در چین

فشار جامعه جهانی برای کاهش تنش‌ها، باعث شده تا واشنگتن با اعزام دیپلمات ارشدش به چین، ژست تنش‌زدایی بگیرد
گزارش1
«آمریکا و چین باید میان 2گزینه همکاری و مناقشه یکی را انتخاب کنند.» این را «چین‌گانگ»، وزیر خارجه چین به همتای آمریکایی خود در پکن گفته است.

پاسخ غافلگیرکننده به صهیونیست‌ها در کرانه باختری

همزمان با هجوم صهیونیست‌ها به کرانه باختری نیروهای فلسطینی با پاسخ موشکی باعث غافلگیری اشغالگران شدند
روز دوشنبه اردوگاه جنین شاهد یورش نظامیان صهیونیستی بود. جنین در شمال کرانه باختری به شهر مقاومت مشهور است و از چند روز قبل منابع صهیونیستی گفته‌ بودند که ارتش آماده عملیات نظامی در شمال کرانه باختری می‌شود.
پنتاگون در پی استفاده از پشه‌های ناقل بیماری در اوکراین
بعد از افشای اسنادی از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی نظامی آمریکا در اوکراین با هدف تولید تسلیحات بیولوژیک توسط روسیه، مسکو دیروزدوشنبه از تصمیمات پنتاگون و کی‌یف برای سرایت بیماری‌های خطرناک خبر داد.
«الکسی اورچوک»، معاون نخست‌وزیر روسیه: هیچ جایگزینی برای صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان وجود ندارد و بهترین راه برای رسیدن به صلح، ایجاد فرصت‌هایی برای افراد به‌منظور تعامل صلح‌آمیز است.