07
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
شماره 8761
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تورم مهار نشدنی، افزایش بهای مواد غذایی و انرژی، کمبود گاز و برق و قطع آب ناشی از آن، مردم انگلیس را به اعتراض و اعتصاب واداشته است.
یک هفته پس از سفر ربع پهلوی به فلسطین اشغالی با هدف اتحاد میان اپوزیسیون خارجی و تل‌آویو به‌منظور براندازی جمهوری اسلامی ایران، ۳۲ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با تنظیم نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه این رژیم خواستار حمایت تل‌آویو از تجزیه ایران شدند.
عصری جدیدی از راه رسیده است، ‌عصر رقابت قدرت‌های بزرگ، عصر کمبود منابع و فروپاشی نظم مبتنی بر قوانین لیبرالیسم.
سریال تظاهرات‌ اعتراضی شنبه‌ها در سرزمین‌های اشغالی از ابتدای سال‌جاری میلادی آغاز شد.

درس دمکراسی فرانسه با کورکردن معترضان!

اعتراضات گسترده فرانسوی‌ها در واکنش به قانون جنجالی بازنشستگی همچنان برقرار است و برخی معترضان بر اثرحمله پلیس، بینایی خود را از دست داده‌‍‌‌اند
گزارش1
فرانسه بیش از 4 ماه است که آرام و قرار ندارد. از زمستان سال گذشته که دولت امانوئل مکرون، طرحی را برای افزایش سن بازنشستگی از 62سال به 64سال ارائه داد، اتحادیه‌های کارگری ضمن مخالفت با این طرح خواستار عدم‌تصویب آن شدند.
بازجویی از الکاظمی در پرونده ترور سرداران مقاومت

بازجویی از الکاظمی در پرونده ترور سرداران مقاومت

به‌دنبال شکایت از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق عراق، در پرونده شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده حزب‌الله عراق الحشدالشعبی، دادستان کل این کشور الکاظمی را برای بازجویی احضار کرده است.
نقل‌قول خبر / جمهوری‌خواهان آمریکا اعتقادی به دمکراسی ندارند
برنی سندرز، نماینده سنای آمریکا: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن یک حزب بزرگ سیاسی یعنی جمهوری‌خواه و بسیاری از رهبران آن حتی اعتقادی به دمکراسی ندارند و این افسانه را همچنان باور دارند که ترامپ انتخابات قبلی را برنده شده و آنها همچنان می‌خواهند مانع از رأی‌دادن مردم شوند.