07
یکشنبه 20 فروردین 1402
شماره 8745
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق: توافق اربیل و بغداد پیرامون از سرگیری صادرات نفت کردستان، هر چه زودتر اجرایی شود بهتر است.
تسلیحات هسته‌ای با قابلیت‌های محاسباتی و مهندسی دهه1940 توسعه یافته اند.
سفر 3روزه رئیس‌جمهور فرانسه به چین در شرایطی به پایان رسید که «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، به‌رغم تأکید بر تمایل پکن برای توسعه همکاری‌ها با اروپا، مصرانه در برابر درخواست امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش برای موضع‌گیری در قبال روسیه در جنگ اوکراین مقاومت کرد.
جهان‌نما
دولت پاکستان اعلام کرده که قصد دارد تا عملیات گسترده‌ای را در سطح ملی برای مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی اجرا کند.

صلح، پشت دروازه‌های صنعا

پس از 8سال، نشانه‌های جدی برای پایان حملات نظامی عربستان در کشور بحران زده یمن دیده می‌شود
گزارش 1
پیر بوزل، کارشناس اندیشکده تحقیقات استراتژیک فرانسه:تجدید روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان به گفت‌وگوهای صلح در یمن برای پایان جنگ، جانی تازه بخشیده است.
تداوم حملات گروه‌های مقاومت فلسطین

تداوم حملات گروه‌های مقاومت فلسطین

ادامه حملات نیروهای مقاومت و تشدید بحران امنیتی، باعث شد تا نیروهای ذخیره ارتش رژیم‌صهیونیستی فرا خوانده شوند
2عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو، تیراندازی به‌خودروی شهرک‌نشینان در خیابانی در شهر رام‌الله و درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ایست بازرسی «دوتان» در جنوب‌غرب جنین ازجمله تحولات جدید در سرزمین‌های اشغالی است؛ وضعیتی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، را بر آن داشته تا طی دستوری تمام نیروهای ذخیره ارتش را فرابخواند.
عراق: ترکیه بابت حمله به سلیمانیه عذرخواهی کند
به‌دنبال حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه سلیمانیه عراق، دفتر ریاست‌جمهوری عراق از آنکارا خواست که به‌طور رسمی عذرخواهی کند.