07
پنج شنبه 29 دی 1401
شماره 8694
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عقب‌نشینی غرب از «گوایدو»

با تقویت جایگاه مادورو در ونزوئلا و ایجاد ارتباط دولت او با غرب، عملا کشورهای غربی از پروژه جایگزینی گوایدو به جای او عقب کشیده‌‌اند
دریچه
4سال پیش وقتی آمریکا و بیش از 50کشور دیگر در ژانویه 2019تصمیم گرفتند تا خوان گوایدو را به‌جای نیکولاس مادورو به‌عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسند، احتمالا این تصور را نداشتند که 4سال بعد ناگزیر خواهند بود تا یکی یکی از تصمیم خود عقب‌نشینی کنند.
جهان‌نما
مصر اوضاع اقتصادی خوبی ندارد. میزان بدهی خارجی این کشور طی 5سال گذشته 93درصد افزایش یافته و آنگونه که وب‌سایت میدل‌ایست‌‌ای گزارش داده در بودجه 2023-2022، سهم بدهی‌ها نزدیک به 50درصد از کل هزینه‌های این کشور خواهد بود.

انگلیس در دام تورم

سیاست‌های ناکارآمد دولت، بحران تورم در انگلیس را تشدید کرده و به افزایش دامنه اعتصاب‌های کارگری منجر شده است
گزارش
کارگران، معلمان، پرستاران، رانندگان آمبولانس و اتوبوس‌ها و تقریبا تمامی کارکنان بخش‌های خدماتی در انگلیس اعلام کرده‌اند که در‌ماه جاری میلادی -ژانویه- نیز همچون ماقبل طبق یک جدول زمانی دست از کار کشیده و اعتصاب خواهند کرد.
تلفات دولت اوکراین در سقوط مرگبار بالگرد

تلفات دولت اوکراین در سقوط مرگبار بالگرد

یک بالگرد غیرنظامی حامل مقامات ارشد اوکراین روز چهارشنبه در حومه کی‌یف سقوط کرد. دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور اوکراین ازجمله مقامات دولتی قربانی در این حادثه بود.
فرانسوی‌ها علیه قوانین بازنشستگی، تظاهرات می‌کنند
انتظار می‌رود بیش از 750 هزار نفر از شهروندان فرانسوی، روز پنجشنبه در تظاهراتی علیه طرح اصلاحات بازنشستگی دولت این کشور شرکت کنند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل: جهان در وضعیت اسفناکی قرار دارد و شدیدترین دودستگی و بی‌اعتمادی ژئوپلیتیک در دوران اخیر باعث شده تا تلاش‌ها برای مقابله با مشکلات تضعیف شود.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
اگرچه بحران سیاسی در برزیل پس از یورش هواداران بولسونارو به پارلمان و کاخ ریاست‌جمهوری اندکی کاهش یافته، اما تهدید علیه دمکراسی این کشور همچنان پابرجاست.