07
پنج شنبه 22 دی 1401
شماره 8688
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رد پای نظامیان در شورش‌های برزیل

دریچه
با گذشت چند روز از شورش‌های پایتخت برزیل، اکنون نشانه‌هایی در دست است که برخلاف تصور اولیه حکایت از ارتباط برخی مقامات دولت سابق و راستگرای این کشور با شورشیان دارد.
ویژه
اتحادیه‌های مختلف در انگلیس در واکنش خشمگینانه به قانون موسوم به «ضد‌اعتصاب» دولت ریشی سوناک، خود را برای «روز اقدام هماهنگ» آماده می‌کنند.
جهان‌نما
دولت آمریکا اعلام کرد در سایه‌ تهدیدهای ایران، برنامه حفاظت امنیتی از مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا در دولت دونالد ترامپ و برایان هوک، نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران را تمدید می‌کند.

روزهای بی‌پولی طالبان در کابل

حمایت‌های بین‌المللی به افغانستان در شرایطی متوقف شده که دولت منزوی طالبان در غیاب حمایت کشورهای غربی و عربی در پی جلب حمایت چین است
گزارش 1
دیگر از بسته‌های ۴میلیون دلاری که هر هفته به کابل می‌رسید، خبری نیست. ارسال کمک‌های نقدی بین‌المللی به افغانستان متوقف شده است.
خیز اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای اعتصاب

خیز اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای اعتصاب

فرانسوی‌ها در اعتراض به تصمیم دولت امانوئل مکرون برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال اعتصاب می‌کنند
اتحادیه‌های کارگری و احزاب چپگرای فرانسه در واکنش به طرح دولت برای اصلاح قانون بازنشستگی، برای اعتصاب و تظاهرات فراخوان صادر کردند.
اختلال فنی، تمام پرواز‌های آمریکا را زمینگیر کرد
روز گذشته در پی ایجاد اختلال فنی در رایانه‌ها و سامانه راداری هوایی در آمریکا تمام پرواز‌های داخلی این کشور برای ساعاتی زمینگیر شدند.
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان: ما هیچ برنامه‌ای برای شروع جنگ سوم [علیه ارمنستان] نداریم.