05
پنج شنبه 22 دی 1401
شماره 8688
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین وضعیت چهره‌های هنری که در بازداشت به‌سرمی‌برند را تشریح و اعلام کرد که با همکاری دستگاه قضایی مشکل‌ بسیاری از هنرمندان بازداشتی حل شد.
دبیر انجمن سینماداران می‌گوید اسامی سالن‌های سینمایی که برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند به دفتر جشنواره ارائه شده است.
بودجه
بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌۱۴۰۲ در حالی افزایش داشته که برآورد بودجه سازمان سینمایی به ۴۸۲‌میلیارد تومان رسیده است.

لاتاری با درام اجتماعی

بررسی آماری موفق‌ترین فیلم‌های غیرکمدی یک دهه اخیر، به بهانه شروع امیدوار کننده «ملاقات خصوصی»
گزارش
صنعت سینما در اغلب مواقع به‌دنبال سرگرم‌کردن مصرف‌کنندگانش است و چیزی را به آنها می‌دهد که خواهانش هستند. در سینمای ایران، قاطبه سینماروها مصرف‌کننده فیلم‌های کمدی هستند و تعداد زیادی از تولیدات سالانه سینما نیز به این ژانر اختصاص دارد. اگر به آمار سالانه فروش فیلم‌ها نگاهی بیندازید، می‌بینید که فیلم‌های کمدی معمولا بر صدر فهرست‌های فروش تکیه زده‌اند.
درخشش اسپیلبرگ، ناکامی جیمز کامرون

درخشش اسپیلبرگ، ناکامی جیمز کامرون

برگزاری هشتادمین دوره جوایز گلدن‌گلوب
مراسم هشتادمین دوره جوایز گلدن‌گلوب در حالی برگزار شد که 2فیلم «خانواده فیبلمن» ساخته استیون اسپیلبرگ و «ارواح اینیشرین» به کارگردانی مارتین مک دونا جوایز اصلی را به‌خود اختصاص دادند.
موتمن: سینمای ایران همیشه از جامعه عقب بوده است
موتمن: سینمای ایران همیشه از جامعه عقب بوده است
فرزاد موتمن گفت:دولت باید برای فیلم‌هایی که تجربی هستند پول بدهد چون کار درست همین است. این فیلم‌ها مخاطب کمتری دارند و وجودشان هم لازم است.
خبر
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و دبیر جشنواره فیلم فجر در جلسه این کمیسیون خبر داد.