07
سه شنبه 3 خرداد 1401
شماره 8504
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان مبهم سفر بایدن

کیوسک
روزنامه دولتی گلوبال تایمز، چاپ پکن، نوشته که سفر جو بایدن به شرق آسیا با هیاهوی بسیار آغاز شد اما به‌نظر می‌رسد با سردی تمام به پایان برسد.
جهان‌نما
آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که تعداد افراد آواره شده در جهان، از مرز 100میلیون نفر گذشته است. به‌عبارت دیگر، اکنون یک درصد از جمعیت جهان، از خانه، شهر یا کشورهای خود رانده شده‌اند. فیلیپو گراندی، رئیس‌ آژانس پناهندگان سازمان ملل، افزایش بی‌سابقه شمار آوارگان را زنگ خطری برای جهان دانسته است.

دولت ائتلافی صهیونیست‌ها، در آستانه سقوط

تشدید اختلافات در ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها با گروه‌های فلسطینی، دولت ائتلافی این رژیم را در آستانه سقوط قرار داده است
گزارش
تازه‌ترین بحران دولت ائتلافی رژیم‌صهیونیستی با بازگشت یکی از نمایندگان مجلس به ائتلاف 8حزبی دولت به‌طور موقت حل شد. بازگشت غیدا ریناوی زعبی به مجلس، دولت ائتلافی نفتالی بنت را نجات داد و فعلا مخالفان با اختلاف یک کرسی، یک قدم از ساقط کردن دولت او فاصله گرفته‌اند.

بایدن: چین به تایوان حمله کند، پاسخ نظامی می‌دهیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تور آسیایی خود در نشست خبری در توکیو هشدار داد که اگر چین قصد حمله به تایوان را داشته باشد، آمریکا با مداخله نظامی پاسخ خواهد داد.
حمله انتحاری به مراسم طالبان
گروه طالبان که خود سال‌ها ترتیب‌دهنده حملات انتحاری در افغانستان بوده، دیروز هدف یک حمله انتحاری تازه قرار گرفت.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
ما با ارزیابی سازمان ملل مبنی بر اینکه جهان با یک بحران غذایی مواجه شده و ممکن است دچار قحطی شود، موافقیم.