07
شنبه 9 بهمن 1400
شماره 8425
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اکونومیست در طرح جلد خود، سیاست روسیه در قبال اوکراین را به بازی رولت روسی تشبیه کرده است.
سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل
با پیروزی شیومارا کاسترو در انتخابات ریاست‌جمهوری هندوراس، دوره 12ساله حکمرانی حزب راست‌گرای ملی به پایان رسید و بار دیگر چپ‌ها در این کشور آمریکای مرکزی قدرت را در دست گرفتند.
جهان‌نما
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی روزهای آینده قرار است با سران کشورهای روسیه و اوکراین دیدار کند تا شاید بتواند در قامت میانجی، آتش بحران تازه میان مسکو و کشورهای عضو ناتو بر سر اوکراین را خاموش کند.

حمله به زندان‌ها؛ تاکتیک قدیمی داعش

هزاران نفر از نیروهای داعش در زندان‌های ناامن شمال شرق سوریه، در اختیار نیروهای کُرد هستند که آزادی آنها می‌تواند جانی تازه به این گروه تروریستی ببخشد
گزارش
یک هفته زمان برد تا بالاخره نیروهای کُرد سوریه بتوانند کنترل زندانی که در یک حمله غافلگیرانه به‌دست نیروهای داعش افتاده بود را پس بگیرند.
افغان‌ها در صدر فهرست متقاضیان پناهندگی در اروپا

افغان‌ها در صدر فهرست متقاضیان پناهندگی در اروپا

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که افغان‌ها با 13هزار درخواست طی ماه نوامبر 2021، کماکان در صدر فهرست متقاضیان پناهندگی در اروپا قرار دارند.
جنجال بر سر اس‌ام‌اس‌های رئیس کمیسیون اروپا
امیلی اورایلی، بازرس اتحادیه اروپا، از کمیسیون اروپا به‌دلیل جلوگیری از ارائه اطلاعات در مورد مذاکرات انجام شده میان رئیس این کمیسیون و مدیرعامل شرکت داروسازی فایزر درباره خرید واکسن‌های کرونا انتقاد کرد.