54
شنبه 23 شهریور 1398
شماره 7758
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یار مهربان در روستای مرزی اردبیل

اجرای طرح های نذرکتاب، با یک تماس صاحب کتاب شوید، نشست‌های فرهنگی با کودکان و کتابخوانی برای پدران بی‌سواد موجب  رونق کتابخوانی در روستای فولادلوقویی شده است
فرهنگی
زمانی که در و دیوار شهر از اعلانات برگزاری برنامه‌های کلیشه‌ای پر شده، نبوغ جوانان یکی از مساجد روستاهای اردبیل کاری کرده کارستان تا این بار تاکسی‌ها یاران مهربانی را جابه‌جا کنند.
اخبار ویژه
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی از تجهیز مجموعه جهانی تخت‌سلیمان به سیستم‌های حفاظتی خبر داد.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌ غربی از شناسایی نیازهای اصلی سالمندان برای ادامه حضور و فعالیت در جامعه با هدف کاهش مشکلات سالمندان در جامعه خبر داد.
صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی به ارزش 1/3 میلیارد دلار از همه گمرک‌های کشور در 5 ماه امسال با رشد ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته
در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش استان اردبیل و تهیه محتوا، 2 ساعت زبان آذری در برخی از مدارس استان اردبیل در سال تحصیلی جدید آموزش داده خواهد شد.
«ایرج شهین‌باهر»، شهردار تبریز، طی بخشنامه‌ای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری را مامور کرد با تشکیل کمیته‌ای ویژه، در خصوص ساماندهی تابلوهای معابر سطح شهر تبریز و اسامی آن‌ها اقدام کند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی از شناسایی و جریمه ۲ میلیارد ریالی برداشت‌کنندگان غیرمجاز ماده معدنی
استان اردبیل هنرمندان برجسته زیادی دارد که در این میان درخشش نسل جوان هنرمندان مایه دلگرمی است اما خواسته بسیاری از آن‌ها فراهم شدن شرایط
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن اردبیل در فهرست ۱۲ استان محروم کشور از افزایش حمایت‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

اما و اگرهای طرح مبارزه با لباس قاچاق

فروشندگان پوشاک خارجی در تبریز:  اغلب پوشاکی که از سوی اداره تعزیزات قاچاق محسوب می‌شود، فاکتور خرید از منطقه آزاد ارس یا تهران را دارند / رئیس شعبه قاچاق تعزیرات حکومتی استان:  البسه ای که به صورت تجمیعی در منطقه آزاد ارس خریداری می‌شود و به صورت تجاری در مغازه‌ها به فروش می رسد غیرقانونی است و فاکتورهای خرید هم نفی کننده قاچاق بودن لباس نیست
گزارش
نزدیک به 100 فروشنده پوشاک و لباس دارای پروانه در تبریز طی چند ماه گذشته از فرآیند فروش لباس خارجی ضربه دیده‌اند و با سخت‌گیری‌های جدید دست به گریبان هستند.
بیمارستان زنان ارومیه در انتظار تجهیزات

بیمارستان زنان ارومیه در انتظار تجهیزات

با آن‌که قرار بود بیمارستان در هفته دولت امسال افتتاح شود  تأمین نشدن منابع مالی مانع از افتتاح این مرکز شد
بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جامع زنان و زایمان ارومیه که از ۵ سال پیش
افزایش 70 درصدی اهدای عضو در اردبیل

افزایش 70 درصدی اهدای عضو در اردبیل

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان اردبیل از افزایش 70 درصدی میزان اهدای عضو در استان اردبیل در سایه تلاش سفیران اهدای عضو و رسانه‌ها
والیبالیست‌های شهرداری ارومیه با «کارخانه» استارت زدند
والیبالیست‌های شهرداری ارومیه با «کارخانه» استارت زدند
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه آغاز دور جدید تمرینات تیم والیبال این باشگاه با حضور «مصطفی کارخانه» سرمربی این تیم خبر داد.
سرطان در کمین اردبیلی‌ها
سرطان در کمین اردبیلی‌ها
با وجود مطالعات برای جلوگیری از شیوع سرطان، اردبیل رتبه دوم کشور را در سرطان معده دارد
شیوع چشمگیر بیماری سرطان به‌ویژه در گوارش علاوه بر نگرانی شهروندان
ورود ۴ نفر به بازار کار آذربایجان ‎شرقی به ‌ازای خروج هر نفر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان ‎شرقی سنین ۲۰ تا ۲۴ را سن ورود به بازار کار عنوان کرد و گفت: هرم سنی سال ۹۵ استان ورود ۴ نفر به بازار کار به ‌ازای خروج هر نفر را نشان می‌دهد.
مرمت مجموعه دیوانی عباس‌میرزا در تبریز
تنها بخش بازمانده از عمارت‌های حکومتی دارالسلطنه تبریز از سوی بخش خصوصی، در اقدامی خودجوش در حال احیاست
تنها بخش بازمانده از مجموعه عمارت‌های حکومتی دارالسلطنه تبریز از دوره حکمرانی عباس‌میرزا در پشت عمارت استانداری آذربایجان‌شرقی، این روزها شاهد مرمت و بازسازی به همت مالکان خصوصی
PDF شنبه 23 شهریور 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی از کشف ارز قاچاق به ارزش یک میلیارد و 738 میلیون ریال توسط مرزبانان هنگ ماکو خبر داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از اجرای طرح ساماندهی وضعیت ترافیک شهر اردبیل با بهره‌گیری از مشاوران ذیصلاح خبر داد.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تهیه 7 طرح جامع مطالعاتی مناطق نمونه گردشگری این استان خبر داد.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آسفالت بیش از ۱۶ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان تکاب در قالب طرح ابرار تا پایان سال جاری خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزری ملکان از آغاز برداشت انگور فخری در شهرستان ملکان خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی مرند با بیان این‌که بخش یامچی این شهرستان، قطب تولید پسته در آذربایجان‌شرقی است پیش‌بینی کرد که امسال بیش از ۱۰۰ تن محصول از باغ‌های پسته یامچی برداشت شود.
شهردار تبریز با اشاره به پایان عملیات عمرانی ایستگاه شماره ۱۲ مترو تبریز از بازگشایی خیابان محققی در کمتر از یک ماه دیگر خبر داد.