61
شنبه 23 شهریور 1398
شماره 7758
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هدایت 2 کاروان‌ شتر به خارج از تالاب‌ هامون

زیست‌بوم
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: محیط‌بانان این اداره کل در حین گشت‌زنی در بستر تالاب بین‌المللی هامون ۲ کاروان ۴۰۰ نفری شتر را از این منطقه حفاظت‌شده بیرون راندند.
اخبار ویژه
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: سهمیه آب قابل رهاسازی برای کشت امسال باهوکلات ۳۰میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده که الگوی کشت برای این میزان آب ۷۰ درصد گندم، کلزا و علوفه و ۳۰ درصد سبزی و صیفی تعیین شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نمایشگاه پاییزه با هدف تامین کالا و تنظیم بازار اقلام مورد نیاز در ایام بازگشایی مدارس از امروز ۲۳ تا ۲۹ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در زاهدان برپاست.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گفت: ۵۰ خانه ورزش روستایی هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای گسترش فضاهای ورزشی در سراسر این استان مجهز می‌شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر۵۰ هزار نفر از نوآموزان این استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ماموران مرزبانی منطقه پل ابریشم زابل از یک دستگاه کامیون ۲۰۰‌هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از بسته شدن مسیر‌های قاچاق چوب جنگلی در این شهرستان خبر داد.
مسئول کمیته برگزاری نخستین دوره رقابت‌های فوتسال جام ستارگان هرمزگان گفت: 8 تیم در قالب 2 گروه 4 تیمی در این رقابت‌ها با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
تحصیل و درس خواندن در کانکس و کپر به دلیل کمبود یا نبود زیرساخت‌های آموزشی مناطق شمالی و شرقی استان نظیر،رودان، حاجی‌آباد، جاسک، سیریک و بشاگرد یکی از معضلات جدی این حوزه است که با وجود وعده مسئولان همچنان در گام‌های اول توسعه است و راه دوری برای رسیدن به استانداردهای آموزشی دارد. برخی صاحب‌نظران  پراکندگی جمعیت و اقلیم کوهستانی این مناطق  را مهم‌ترین عوامل محرومیت در استان می‌دانند.

هرمزگان قطب تولید میگوی جهان می‌شود

صادرات
استاندار گفت: با تلاش‌های انجام‌شده به زودی استان هرمزگان به عنوان قطب تولید میگو در کشور و در حوزه بین‌الملل معرفی خواهد شد.
قیمت مرغ در کرمان کاهش یافت

قیمت مرغ در کرمان کاهش یافت

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ 13 هزار و 500 تومان است که حدود 400 تومان نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است؛ البته نسبت به قیمت 12 هزار و 900 تومان که نرخ اعلامی و مصوب از سوی دولت بوده 600 تومان بیشتر است.

کاهش سوانح دریایی در بندر چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از کاهش 33 درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار خبر داد.
بندر جاسک در مسیر توسعه
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان از تکمیل زیرساخت‌های پهلوگیری لندینگ کرافت‌های یخچالی در بندرجاسک خبر داد.
فرصتی برای معرفی چالش‌های اقلیمی سیستان و بلوچستان
فرصتی برای معرفی چالش‌های اقلیمی سیستان و بلوچستان
رئیس‌ گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم که به زودی در ایران برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای معرفی چالش‌های اقلیمی و روند تغییرات آب و هوایی در استان پهناور سیستان و بلوچستان است.
کشف ۳۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در هرمزگان
2 محموله قاچاق به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال با تلاش ماموران انتظامی و دریابانی هرمزگان کشف شد.

برگزاری نمایشگاه پاییزه در بندرعباس

نمایشگاه
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس از 21 شهریور در بندرعباس گشایش یافت.

خیابان‌های نازیبای «زیباشهر»

شهری
وقتی از کوچه‌ها و خیابان‌های زیباشهر عبور می‌کنی نخاله‌های ساختمانی، نبود آسفالت مناسب و کنده‌کاری‌ها نظرت را جلب می‌کند.

افزایش ۴۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا  در چابهار

صادرات
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که بندر چابهار در سال جاری عملکرد مثبتی را تجربه می‌کند، گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش داشته است.
PDF شنبه 23 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
جانشین دریابانی استان از توقیف 8 فروند شناور حامل بیش از 9 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان پارسیان خبر داد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس از تحویل بیش از ۲۰۹ هزار متر‌ مربع زمین ملی در این شهرستان خبر  داد.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: 3 خواهر به‌صورت مستقل نامه‌ای برای رئیس‌جمهوری نوشتند که با این کار خود باعث شدند تعدادی از مردم منطقه‌شان از نعمت جاده، آب و برق برخوردار شوند و ‌ای کاش این روحیه مطالبه‌گری در سایر مردم منطقه جنوب استان کرمان نیز وجود داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در ٥ ماهه ابتدایی سال جاری، حجم تجارت خارجی استان کرمان مربوط به مبادی گمرکی استان، نزدیک به یک میلیارد دلار بوده است.
فرمانده انتظامی شهربابک گفت: با تلاش ماموران پلیس این شهرستان ۱۷۵ کیلوگرم تریاک دپوشده در زیر زمین یک نقطه بیابانی این شهرستان کشف و ضبط شد.
عشایر کرمان نقش پررنگی در تأمین مواد پروتئینی به‌ویژه گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های دامی و محصولات صنایع دستی دارند.