06
چهار شنبه 29 شهریور 1402
شماره 8888
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در خم یک کوچه

چهره روز
مجری طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: اولویت این وزارتخانه، فقط واردات خودروهای اقتصادی با محدوده قیمت ۱۰هزار یورو است و خودرو با قیمت ۵هزار دلار بدون استاندارد وارد نخواهد شد.
ویژه
نمایندگان مجلس برای تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح لایحه تجارت موافقت کردند. این برای سومین بار بود که لایحه برای اصلاح بین مجلس و شورای نگهبان رفت‌وآمد داشت.
در پی شکایت ایران از کره‌جنوبی بابت تأخیر در پرداخت منابع ارزی ایران در طول سال‌های گذشته، حدود ۸۵۰میلیون دلار برآورد اولیه خسارتی است که کره‌ای‌ها باید پرداخت کنند.
دولت در برنامه هفتم توسعه بار دیگر پیشنهاد تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از 2سال آخر خدمت به 5 سال را مطرح کرده است.

افزایش سهم خانوار‌ها از وام‌ بانکی

در 5 ماه نخست امسال 17.7 درصد وام‌های بانکی به خانوارها اختصاص یافت
بانک
سهم خانوارها از تسهیلات بانکی در 5‌ماه نخست امسال تحت‌تأثیر سیاست‌های تکلیفی به 17.7درصد رسید، اما رشد تسهیلات در نتیجه اعمال برنامه کنترل ترازنامه بانک‌ها و رشد نقدینگی برای مهار تورم تنها 26.3درصد رشد کرده است.
نقشه راه دریافت وام بدون ضامن از بانک‌ها

نقشه راه دریافت وام بدون ضامن از بانک‌ها

اگرچه قرار بود شرط ضامن برای وام‌های خرد حذف شود؛ اما هنوز به‌جز یکی، دو بانک که برای مشتریان معتبر و تضمین شده، شرط ضامن را با ارائه چک و سفته تعویض کرده‌اند، مابقی بانک‌ها همچنان شرایط سختگیرانه‌ای برای ضامن و حتی اعطای وام دارند.
۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران آزاد می‌شود
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: از ۲۳ میلیارد دلار ذخیره شده در خارج از کشور، ۶میلیارد‌دلار آن از کره‌جنوبی وصول شده و تا چند روز آینده مقدمات انتقال ۱۰ میلیارد دلار دیگر هم فراهم می‌شود.
قیمت لباسشویی
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
هشتگ