06
شنبه 18 شهریور 1402
شماره 8880
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه دشوار مهار تورم

چهره روز
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با اعلام این که تورم نقطه به نقطه تا پایان سال‌جاری پایین‌تر از تورم میانگین خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که در کانال ۳۰درصد خواهد ماند، گفت: نتایج کنترل نقدینگی باید از نیمه دوم سال۱۴۰۱ خود را نشان می‌داد اما جنگ ارزی مانع از آن شد.
ویژه
در 5‌ماه امسال، صادرات آهن اسفنجی 232درصد رشد کرده است.
فرصت را نباید از دست داد، برای نجات ایران از تنش آبی در سال‌های آینده یک راه بستن چاه‌های غیرمجاز است.
بازار لاستیک در ماه‌های گذشته با چالش‌های مختلفی مواجه بوده و قیمت‌ها روند صعودی داشته است.
جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی بیسکوئیت، شیرینی و شکلات: تامین آرد، روغن و شکر برای صنایع سخت‌تر شده و مواداولیه به نرخ مصوب به‌دست صنایع نمی‌رسد و قیمتی که تامین می‌شود، گران‌تر است.‌

دولت علیه لاکچری‌سازی در نهضت خانه‌سازی

شایعاتی در مورد لاکچری‌سازی‌ در مسکن دولتی پرند مطرح شده که مغایر با هدف دولت در نهضت ملی مسکن است
گزارش
شایعاتی درباره لاکچری‌سازی‌ برخی برج‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند مطرح شده که اگرچه متولیان این شهر آن را رد می‌کنند، اما می‌تواند زنگ خطری برای انحراف در اهداف نهضت خانه‌سازی باشد.

اولین تصویر پولی 1402

سهم پول از نقدینگی به 26درصد رسید
بانک مرکزی با انتشار آمار متغیرهای پولی و اعتباری در فروردین1402 از رشد 45درصدی پایه پولی و 33.1درصدی نقدینگی در نخستین‌ماه سال‌جاری نسبت به فروردین سال1401 خبر داد و اعلام کرد که سهم پول از کل نقدینگی با ادامه روند صعودی یک سال اخیر به 26درصد رسیده است.
کشت فراسرزمینی در حال پیگیری است
مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در راستای ارزان‌سازی‌ موادغذایی و تضمین امنیت غذایی، کشت فراسرزمینی در حال پیگیری است.