06
یکشنبه 12 شهریور 1402
شماره 8875
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تغییر ناظر بانک‌ها

چهره روز
محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز تصمیم به تغییر یکی از کلیدی‌ترین معاونت‌های این بانک گرفت و با کنار گذاشتن ابوذر سروش، این مسئولیت را به فرشاد محمدپور سپرد.
ویژه
مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی می‌گوید: سال گذشته الگوی کشت فقط برای محصولات زراعی تدوین شد، ولی امسال این الگو شامل محصولات باغبانی هم می‌شود.
رصد بازار نشان می‌دهد که قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است‌ و درحالی‌که چند روز پیش در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هر عدد تخم‌مرغ 3500 تا 4هزار تومان بود، در حال حاضر به4500 تومان رسیده است.
براساس آمارهای وزارت نیرو، ۷۰‌درصد آب شرب مصرفی در کشور به پساب تبدیل می‌شود و چنانچه این بخش با تصفیه‌خانه‌های مدرن مدیریت شود، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای بخشی از آب مصرفی ازجمله صنایع باشد.

مصوبه‌ای برای دوپینگ شاخص بورس

دولت، روش محاسبه نرخ خوراک گاز صنایع را تا پایان برنامه هفتم فرموله کرد
بورس
پس از چالش‌های فراوان برسر افزایش نرخ خوراک تولیدکننده‌های پتروشیمی که منجر به افت 3000هزار میلیارد تومانی ارزش بازارسهام در طول 110روز شد، بالاخره نرخ خوراک گاز تولید کننده‌های پتروشیمی و متناسب با آن سایر صنایع، اصلاح و روز گذشته ابلاغ شد.

ختم غائله گواهی اسقاط برای واردات خودرو

پیکان رده خارج، نیم میلیارد تومان؛ این نتیجه غائله‌ای بود که عده‌ای با استناد نه‌چندان درست به الزام قانون برای دریافت گواهی اسقاط خودروی فرسوده برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در فضای مجازی به راه انداختند.
کاهش ۲۵درصدی قیمت بلیت اتوبوس به مقصد عراق
مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی: نرخ بلیت‌های اتوبوس براساس قیمت مصوب بود، اما براساس تصمیم راهداری قرار شد از امروز -۱۲شهریور - بلیت‌های اتوبوس به مقصد پایانه‌های مرزی با کاهش ۲۵درصدی قیمت عرضه شود.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت: کشور ما لکوموتیوساز است و ظرفیت‌های بسیاری برای تولید لکوموتیو در کشور وجود دارد.