06
شنبه 11 شهریور 1402
شماره 8874
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازار آب به چه کار آید؟

چهره روز
مریم کارگر نجفی، معاون وزیر نفت از اجرای طرح بازار آب در کشور خبر داد و گفت: این طرح یکی از پروژه‌های پیشران در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است.
ویژه
آمارهای مربوط به صادرات تعاونی‌ها حاکی از این است که با رونق تجارت با همسایگان در سال‌های اخیر، این بخش از اقتصاد ایران نیز فعالیت بهتری داشته و توانسته رکوردهای بهتری در صادرات غیرنفتی ثبت کند.
به‌دنبال کاهش قیمت جهانی روغن خام، قیمت انواع روغن نباتی داخل که عمدتا با مواداولیه وارداتی تولید می‌شوند از 9شهریورماه حدود 10 تا 15درصد کاهش پیدا کرد.
حجم آب موجود در مخازن سدها به 23میلیارد و 750میلیون مترمکعب رسیده که معادل 48درصد گنجایش این مخازن است.

چشم‌انداز مثبت قیمت نفت

نظرسنجی رویترز: تولید نفت ایران به بالاترین میزان از سال 2018 میلادی رسیده است
انرژی
نفت‌فروشان دنیا در جست‌وجوی راهی برای جلوگیری از ریزش قیمت نفت این طلای سیاه جهان هستند و نقش اصلی را 2کشور روسیه و عربستان بر عهده دارند و در این میان نتیجه یک نظرسنجی توسط خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ‌ماه اوت سال‌جاری میلادی، با افزایش قابل توجه تولید ایران و به‌رغم کاهش اضافی تولید از سوی عربستان، صعود کرده است.

نقشه واردات کالای اساسی در ۵ ماهه ۱۴۰۲

براساس آمار گمرک ایران، در 5‌ماهه سال‌جاری ۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد دلار وارد کشور شده است.
رشد 30درصدی مصرف برق صنایع
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو: سال۱۴۰۱ در بخش صنعتی ۱۶درصد رشد مصرف برق ثبت و در سال۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۴درصد به رشد مصرف اضافه شده است.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران: مصرف سوخت ما حتی در خودروهای صفر هم کاهش نیافته و روند مصرف افزایشی است.