06
دو شنبه 30 مرداد 1402
شماره 8862
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک هفته برای تعاون

چهره روز
در قانون اساسی، بخش تعاون یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد ایران معرفی‌شده؛ اما در عمل این بخش نیز مانند بخش‌خصوصی هرگز نتوانسته است به جایگاه و سهم واقعی خود در اقتصاد دست یابد.
ویژه
خبر: مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان می‌گوید: همه افرادی که به‌صورت غیرمجاز نسبت به حفر چاه غیرمجاز اقدام کرده‌اند،
از بیست‌ودوم خرداد که 3عضو کارگری شورای‌عالی کار برای ترمیم مزد درخواست جلسه داده‌اند، بیش از 2‌ماه گذشته است؛ در این دو‌ماه توجهی به خواسته نمایندگان رسمی کارگری نشده؛ اما این بی‌اعتنایی تمام ماجرا نیست.
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو: در سال ۱۴۰۰ و با آغاز به‌کار دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق وجود داشت.
مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز: تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق در حال نهایی شدن است.

دردسر دنباله‌دار بلیت اربعین

زائران اربعین با این وضعیت مواجه هستند: بلیت هواپیما نیست، سایت پیش‌فروش بلیت قطار از دسترس خارج شده و سایت ثبت‌نام زائران نیز دچار اختلال است
گزارش
تهیه بلیت هواپیما برای ایام اربعین برخلاف وعده‌های قبلی، همچنان سخت و مبهم است و سایت‌های ثبت‌نام زوار و پیش‌خرید بلیت قطار نیز با اختلال‌های طولانی و خسته‌کننده، زائران را کلافه کرده‌اند.

خطر ازدست‌رفتن بازار عراق

رشد 8درصدی اقتصاد، سالانه به حداقل 200میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد
فعالان بخش خصوصی ایران می‌گ0ویند ق00درت رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی ایران به‌ویژه در بازار عراق در حال تضعیف است که علت اصلی را البته سیاست‌های بانک مرکزی می‌دانند.
افزایش حقوق نداریم؛ مزایا داریم
فعلا برنامه‌ای برای افزایش حقوق کارکنان در نیمه دوم سال نداریم. این موضع رسمی دولت در واکنش به خبر افزایش احتمالی میزان دریافتی حقوق‌بگیران است.