06
چهار شنبه 25 مرداد 1402
شماره 8857
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دوراهی سود و خدمت

چهره روز
سال‌ها وادادگی در بازار پول و خودمختاری بانک‌ها، آنها را به بنگاه‌دار و ملاک تبدیل کرده است و حالااگرچه از نظر رئیس سازمان بازرسی کار جور در نمی‌آید اما بانک‌ها همچنان مجبورند پای خطایی بمانند که سال‌های پیش مرتکب شده‌اند و با وجود زیان‌ده بودن بنگاه‌ها، همچنان بنگاه‌دار بمانند و حتی از جیب برای آنها خرج کنند.
ویژه
خبر: محمدرضا اکبری، دبیر انرژی سند تحول دولت گفت: روند شدت مصرف انرژی در کشور به بالاترین حد خود رسیده؛ به طوری که سومین تولیدکننده و مصرف‌کننده گاز در دنیا هستیم.
درحالی ‌که قیمت گوشت قرمز به ‌دلیل کاهش تولید، رو به افزایش است، نرخ هرکیلو مرغ که در هفته‌های گذشته از 100هزار تومان عبور کرده بود، اکنون به زیر 80هزار تومان رسیده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار اجرای قانون بیمه شخص ثالث در ایام اربعین به ‌منظور جبران بخشی از خسارت زیان‌دیدگان ناشی از حوادث ناگوار وسایل نقلیه موتوری زمینی شد.

رکورددار برداشت از ذخایر ارزی کشور

دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مجموع با برداشت 66.9میلیارد دلار از ذخایر صندوق توسعه ملی رکورددار هستند
گزارش
100میلیارد و 800میلیون دلار؛ این کل پولی است که دولت‌‌ها در فاصله سال‌های 1389تا پایان 1401، از حساب صندوق توسعه ملی برداشت کرده‌اند.

پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای می‌شود

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود سهام عدالت، بسته به تکمیل این صورت‌هاست.
تمرکز وزارت صمت بر برقی‌سازی خودروها
عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت: وزارت صمت بر توسعه برقی‌سازی خودروهاست.