05
سه شنبه 3 بهمن 1402
شماره 9010
فرهنگ شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گنجی که از آن غافلیم

یادداشت
پیرامون محیط زندگی همه انسان‌ها، گنجینه‌های عظیمی وجود دارد؛ برخی عیان و برخی پنهان. برخی مانا و دائمی و برخی ازدست‌رفتنی و رو به پایان.
ویژه
یادواره شهدای شهرداری با حضور شهردار تهران، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله، نایب‌ رئیس شورای شهر تهران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، خانواده شهدا و جمعی از مدیران شهری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
چند سال بعد از حضور ایران در سوریه و نامیدن شهدای آن خطه به نام مدافعان حرم، بابی جدید در میان کتاب‌های دفاع‌مقدس باز شد. این باب، مربوط به خاطرات ‌این شهدا بود که بعضا از زبان رفقا و خانواده آنها بیان می‌شد.
عکس نوشت
نخستین همایش ملی قندپارسی دیروز دوشنبه ۲بهمن۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی برگزار شد و برگزیدگان این همایش معرفی شدند.
گفت‌و‌گو با همسر شهید صادق امیدزاده

یک عهد عاشقانه برای ایران

عهد بستیم ‌که او فقط به ایران خدمت کند و من یار او در همه عرصه‌ها باشم
گزارش
حیرتا! که تکراری نمی‌شود صحنه‌های دیدار مردم و شهیدانی که برای بدرقه آنها، مرد و زن شانه به شانه یکدست می‌شوند. یکی می‌شوند برای تقدیر از این همه ماندن و بودن و رفتن در راه وطن.
وداع با حاج صادق و یارانش

وداع با حاج صادق و یارانش

حال و هوای تهران در روزهای تشییع یاران سردار سلیمانی
هفته جاری با خبر تکان‌دهنده‌ شهادت چندتن از نیروهای قدس سپاه در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در محله «مزه» واقع در غرب دمشق شروع شد.
خبرهای کوتاه از دنیای فرهنگ
غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شمار ثبت‌‍‌نام کنندگان حج از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است، روند ثبت‌نام برای حج تمتع آینده را خوب ارزیابی کرد و از اعلام اولویت‌های جدید تا تکمیل شدن سهمیه استان ها خبر داد.
PDF فرهنگ شهر
کوتاه فرهنگ شهر
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد: خیلی بد است که مدیر ارشد از کلمات خارجی در سخنرانی‌اش استفاده کند. این کار ریشه در یک حقارت تاریخی دارد.