18
چهار شنبه 5 مهر 1402
شماره 8894
فرهنگ شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هم سوخته شمع ما، هم سوخته پروانه

یادداشت
پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی مورد احترام اهل شعر و ادبیات است.
ویژه
مسابقه کتابخوانی کتاب ‌ماه از کتاب‌ «مهمان‌هایی با کفش‌های لنگه به لنگه» نوشته‌ محمد دهریزی و اسماعیل‌الله‌دادی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
کتاب «از طریقت حاتمی تا پیشه‌های هرایی» نوشته «نجیب مایل هروی» به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است.
نشست «ننه علی؛ شکوه شکیبایی» به همراه معرفی کتاب «قصه‌ ننه علی» و تجلیل از راوی این کتاب، امروز، پنجم مهرماه۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
ویترین
«آسمانی‌ترین مهربانی» یکی از شاخص‌ترین کارهای سیدمهدی شجاعی در حوزه پژوهش دینی که گونه‌ای داستانی دارد به‌تازگی به چاپ دهم رسیده است.

جای خالی نمادهای موشک‌باران در تهران

دیدار و گفت‌وگو با پرویز بیگی حبیب‌آبادی شاعر«یاران چه غریبانه رفتند از این‌خانه»
گپ
پرویز بیگی حبیب‌آبادی چهره شناخته‌شده‌ای در ادبیات و شعر دفاع‌مقدس است. این شاعر در گذر سال‌ها کتاب‌های متعددی به چاپ رسانده که از این میان می‌توان به «حماسه‌های همیشه»، «غریبانه» و «فصل سوم» اشاره کرد.

روایت شهید همدانی از انقلاب، کردستان و دفاع‌مقدس

مروری بر کتاب «مهتاب خین» به اهتمام حسین بهزاد
شهید حسین همدانی، یکی از سرداران بزرگ دوران دفاع‌ مقدس است که بعد از پایان جنگ تحمیلی هم سنگر دفاع از حریم ولایت را رها نکرد و با حضور بموقع در مناطقی از سرزمین‌های اسلامی که مورد هجوم داعش و نیروهای سلفی قرار گرفته بود، برای دفاع از حرم ائمه ع در قالب نیروهای مستشاری به سوریه اعزام شد.
زندگی و شهادت مجید حدادعادل
زندگی و شهادت مجید حدادعادل
کتاب «شرح زندگی و شهادت؛ شهید مجید حدادعادل» نوشته غلامعلی حدادعادل توسط نشر شهید کاظمی به‌زودی منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.
PDF فرهنگ شهر
کوتاه فرهنگ شهر
معرفی چهره اصیل زنان کشورمان با برگزاری رویداد رسانه‌ای «خورشید» تأثیرگذارتر و دست‎یافتنی‌تر خواهد بود.
هادی خورشاهیان، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان: پرداختن به شهدای نوجوان که در سن نوجوانی وارد جبهه شده‌اند یا مثلا نوجوانی‌شان‌ گره خورده است به انقلاب و سال ۵۹ و دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی، می‌تواند برای بچه‌ها این پیام را داشته باشد که در هر مقطعی آدم می‌تواند تأثیرگذار باشد.